Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ پیمان قجربیگی گفت: درمان هیچ بیماری برای نبود دارو و تجهیزات پزشکی دچار وقفه نشده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پیمان قجربیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری امروز که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به تاثیر تحریم ها بر تعرفه داروها اظهار داشت: موضوع تحریم ها و فضای موجود در این حوزه بر داروها و بحث تجهیزات تأثیر آزاردهنده ای دارد و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز انبارهای کشور بیش از ۶ ماه در خود ذخیره دارو را شامل می شود و خیال ما در باب همه نوع داروها راحت است و هیچ کمبودی در تامین دارو نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: باوجود تمام مشکلات عام در استان قزوین همچون سایر استان ها و مشکلات در بحث منابع مالی برای دانشگاه، درمان هیچ بیماری برای نبود دارو و تجهیزات پزشکی دچار وقفه نشده است و داروی آنها تامین شده است؛ البته در حوزه تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بودیم و عدم تأمین تاکنون نداشته ایم به طوری که با هر سختی هست این تأمین تجهیزات برای بیماران صورت گرفته است.

عبدالله کشاورز مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در ادامه بیان کرد: طی چند سال گذشته، افزایش تعرفه ها به این حالت بوده که با توجه به تورم سالانه، تعرفه های پزشکی هم ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یافت و در سالجاری نیز این بخش معکوس شده است و در تجهیزات پزشکی شاهد افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ قیمت و در تجهیزات غیرپزشکی نیز بالای ۵۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین شاهد افزایش ۳۰ درصدی در دستمزد نیروی انسانی و افزایش تعرفه سه تا ۶ درصد در حوزه دستمزدهای پزشکی هستیم.

گفتنی است در ادامه این نشست، جمعی از خبرنگاران به مسائل و موضوعات حوزه سلامت استان پرداختند و سوالاتی در این زمینه مطرح شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از دارو‌های خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی خصوصا در سه ماه اول می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آنها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولا زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری