Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأکید کرد: اشتغال‌آفرینی و ایجاد کسب‌وکار نوعی مجاهدت در جنگ اقتصادی امروز است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد مخبر که در آیین امضا و مبادله‌ی تفاهم‌نامه‌ی انتخاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان درگز در خراسان رضوی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: اشتغال‌آفرینی برای مردم و با مدیریت خود آن‌ها، می‌تواند به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم به خصوص در روستا‌های کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای جنگ تحمیلی و به خصوص شهید سرافراز شهرستان درگز امیر صیاد شیرازی افزود: هر حکومتی دارای جسم و روح است، اما برای دشمن شکل یک حکومت اهمیتی ندارد بلکه با روح آن سر و کار دارد. دشمن و به تعبیر امام راحل، شیطان بزرگ با روح حکومت مشکل و چالش دارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روح در نظام جمهوری اسلامی ایران را با سه موضوع اسلام، رهبری و مردم مرتبط دانست و تصریح کرد: دین اسلام از چنان جذابیتی برخوردار است که موج آن همه‌ی دنیا را فرا گرفته و دشمنان برای جلوگیری از گسترش روزافزون آن به ایجاد گروه‌هایی مانند داعش و طالبان روی آورده‌اند.

مخبر ادامه داد: رهبری نیز منبعث از اسلام است و اسلام در ولایت فقیه تجسم می‌یابد. دشمنان توطئه‌های فراوانی علیه رهبری نظام تدارک دیده‌اند، اما نتیجه‌ی آن‌ها همیشه شکست بوده است. یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب همه‌ی توطئه‌ها و هزینه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی مردم را محور همه‌ی امور برشمرد و تأکید کرد: راهی برای توسعه و پیشرفت کشور وجود ندارد مگر حضور مردم در همه‌ی عرصه ها. در جنگ تحمیلی بخشی از کشور درگیر بودند، اما امروز تمام کشور و آحاد مردم با مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دست به گریبان هستند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان از سوی این ستاد به مردم ۸ استان سیل‌زده‌ی کشور گفت: برای نمونه تعهد کرده‌ایم ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی و ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در میان مردم مناطق سیل‌زده توزیع کنیم که این کار را آغاز کرده‌ایم.

مخبر با تأکید بر این‌که مشکلات کشور فقط به دست خود مردم حل می‌شود، عنوان کرد: چهار هزار روستای کشور را تحت پوشش قرار داده‌ایم و تا به امروز مشکلات دو هزار و ۷۰۰ روستا را از صفر تا صد حل کرده‌ایم.

حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سفر به شهرستان درگز بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مخبر بنیاد برکت سیل لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد

به گزارش «نماینده»، احد آزادی‌خواه ضمن تبریک سال جدید به تمام هموطنان در سراسر دنیا در خصوص نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: نامگذاری امسال همچون سال‌های گذشته از سوی معظم له تعیین راهبرد برای کشور است، رهبر انقلاب در شعار امسال حضور مردم را شرط جهش تولید دانستند، مشارکت مردم در تولید در واقع رمز رونق اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغالزایی و توسعه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انحصاری بودن اقتصاد در دولت‌های مختلف، افزود: دولتی بودن اقتصاد در دولت‌های مختلف آسیب‌های جدی همچون سوء استفاده، بهره وری پایین، رانت و…. به همراه داشته که این مسئله نارضایتی را به دنبال دارد؛ تنها راه مقابله با این موضوع برون سپاری و یا سپردن اقتصاد به دست مردم است.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد پویا اقتصادی مردم محور است، اظهار داشت: اقتصاد دولت محور اقتصادی بیمار است و باید مردم را در عرصه های مختلف اقتصادی وارد کنیم تا شاهد تحول در حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور باشیم.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه وزارتخانه صمت باید از دست درازی بیش از اندازه در واحدهای تولیدی دست بردارند، اظهار داشت: زمانیکه که معاون وزیری به دلیل سوء استفاده، رانت، دست های پشت پرده و… از ارائه مواد اولیه به واحدهای تولیدی خودداری می‌کند نه تنها جهش تولیدی رخ نمی‌دهد بلکه شاهد رشد موانع تولید هم خواهیم بود در چنین شرایطی انتظار مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی ممکن نخواهد بود و دولتی بودن اقتصاد بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم با انتقاد از شعارزدگی معاونان برخی از وزارتخانه‌ها، یادآور شد: در دولت سیزدهم با مدیران و معاونانی روبروهستیم که شعار زده شده اند و متاسفانه کسی توان مقابله با این مهم را ندارد، از جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم درخواست داریم این گروه از مدیران و معاونان ناکارآمد را از پیکر دولت دور کند.

وی با بیان اینکه رئیس محترم مجلس همیشه بر حفظ فضای تعاملی قوه مجریه و مقننه تاکید ویژه دارند، یادآور شد: اگر قرار باشد کم کاری معاونان وزارتخانه‌ها در سایه نادیده گرفتن وزرای مربوطه ادامه داشته باشد، تمام سوء مدیریت‌ها در قالب استیضاح در صحن علنی عنوان می‌شود.

آزادیخواه با اشاره به جزئیات دیدار نوروزی نمایندگان با هیات دولت، تصریح کرد: در چند روز گذشته طی دیداری نوروزی با هیات دولت تذکرات لازم به وزیر صمت بابت عملکرد ناکارآمد معاونین وزارتخانه متبوعش داده شد، اگر این ناکارآمدی‌ها ادامه داشته باشد بی تردید وزیر صمت باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد.

منتخب مردم ملایر در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه وزارتخانه صمت هنوز به این باور نرسیده که مشارکت مردم در اقتصاد نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارد، گفت: گروهی از معاونان وزارتخانه یاد شده به دلیل اغراض، منافع شخصی و جمعی کمر به نابودی اقتصاد بسته اند، باید این گروه از معاونان و مدیران را از پیکر این وزارتخانه دور شوند تا شاهد تحقق شعار سال و منویات رهبر انقلاب باشیم.

آزادیخواه با تاکید به حفظ سرمایه انسانی کارآمد برای افزایش تولید در کشور، اظهار داشت: امروز به دلیل موانع متعدد شاهد مهاجرت کارآفرینان از کشور هستیم، معاونان و مدیرانی که امروز نامگذار سال‌های متمادی را فقط در حد شعار دانسته نه تنها درصدد رفع موانع برای ماندگاری نخبگان و کارآفرینان نیستند بلکه مسیر را برای خروج آنها هموار می‌کنند.

این نمایندگان مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان از عملکرد وزارتخانه صمت ناراضی و نگران هستند، یادآور شد: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نقشی اساسی در بهبود وضعیت و اشتغال مردم دارد که متاسفانه امروز به دلیل عملکرد نادرست مسئولان و متولیان این وزارتخانه شاهد رشد تورم و خروج نیروهای کار و کارآفرینان هستیم.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی کامل در تحقق شعار سال دارد، اظهار داشت: قوه مقننه از هر ظرفیتی برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و تولید بهره می‌گیرد و آمادگی پذیرش هر نوع لایحه‌ای برای تحقق شعار سال را خواهد داشت. مجلس انقلابی در روزهای پایانی خدمت خود از دولت درخواست دارد به گونه ای وارد تعامل شود که بتوانیم در دو ماه نخستین سال نقشه راهی برای تحقق شعار سال را ترسیم نماییم.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!
  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور