Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@01:26:53 GMT

استقبال بحرین از لغو معافیت خرید نفت ایران

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۲۰۸

ساعت24 -بحرین ضمن استقبال از تمدید نشدن معافیت‌های خرید نفت از ایران که روز گذشته از سوی آمریکا انجام شد، ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

 خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از وزارت خارجه اعلام کرد: بحرین از اعلامیه اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه کشور دوست آمریکا در رابطه با تحریم صادرات نفت ایران استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه بحرین مدعی شد: این گام بسیار ضروری و مهم و در راستای خشکاندن منابع مالی تروریسم و مقابله با نقش بی‌ثبات کننده و خطرناک ایران در منطقه و همچنین مقابله با حمایت از شبه نظامیان تروریست در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: ما بر موضع ثابت خود در حمایت از آمریکا که هدف آن توقف فعالیت‌ها و سیاست‌های ناامن کننده ایران است، تاکید می‌کنیم.

این کشور همچنین اعلام کرده است که از تلاش آمریکا برای "مجبور کردن ایران به احترام گذاشتن به استقلال و حاکمیت دیگر کشورها و عدم دخالت در امور آنها" حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز وزیر خارجه عربستان از اقدام اخیر آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران استقبال کرد.

ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن تروریسم تلاش‌های فراوانی کرده است و عربستان، بحرین و امارات مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها باز کرده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند.

بحرین درحالی مدعی دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها است که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

کاخ سفید دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که دیگر معافیت‌های خرید نفت اعطا شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا سال گذشته به منظور "جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی" به هشت کشور خریدار نفت خام ایران معافیت از تحریم‌های نفتی اعطا کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم کردستان از مرحله دوم طرح فجرانه

فرزاد پیشکاری گفت: خانوار‌های دهک اول تا هفتم به ازای هر نفر مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید کالابرگ می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تاکنون ۴۵۵ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالا برگ خرید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استقبال از طرح فجرانه در استان کردستان نسبت به دوره قبل که بهمن تا اسفند ۱۴۰۲ اجرا شد، ۶۵ درصد رشد داشته است، بیان کرد: یک میلیون و ۷۷ هزار تراکنش موفق ثبت شده و بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ فروشگاه خرد، کلان و زنجیره‌ای فعال و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

پیشکاری یادآور شد: در این طرح خانوار‌های یارانه‌بگیر تا دهک ۷ می‌توانند کالا‌هایی شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

مرحله سوم طرح فجرانه از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • استقبال مردم کردستان از مرحله دوم طرح فجرانه
  • از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کنیم!
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند