Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:26:10 GMT

انجام مرحله دوم مرمت چاپارخانه ارميان ميامي

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۲۸۲

انجام مرحله دوم مرمت چاپارخانه ارميان ميامي

خبرگزاري آريا- مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: مرحله دوم مرمت چاپارخانه ارميان انجام شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،«سيدمحمدصادق رضويان» امروز و در گفت و گويي افزود: مرحله دوم مرمت اين اثر تاريخي شامل اجراي مجدد ديوار سنگي، پي بندي ديواره ها، انجام کاهگل و سيم گل بدنه، تخليه آوار و نخاله ها از برج است که با مشارکت دهياري ارميان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: پيش از اين نيز کار مرمت چاپارخانه روستاي ارميان با هدف حفاظت و استحکام‌بخشي و بازسازي اين بنا انجام شده بود.
رضويان با بيان اينکه اين چاپارخانه در ادامه جاده ابريشم و مسير شاه‌عباسي و در حد فاصل بين دو کاروانسراي ميامي و دهملا واقع شده، تصريح کرد: مشابه اين چاپارخانه در خارتوران نيز وجود دارد.
وي با اشاره به اهميت روستاي ارميان اضافه کرد: تعدد بناهاي تاريخي و همچون وجود اين چاپارخانه در روستاي ارميان نشان از اهميت ارميان در دوره‌هاي مختلف و از جمله در عصر صفوي دارد و نشان مي‌دهد که اين روستا در آن دوره محل تردد بسياري از مسافران بوده است.
وي در خصوص کاربري چاپارخانه‌ها در گذشته‌هاي دور اظهار کرد: چاپارخانه‌ها، کارکرد امروز اداره پست را داشته و معمولا از آنها براي استراحت چاپارها و تعويض اسب‌هاي خسته با اسب‌هاي تازه نفس نيز استفاده مي شده است.
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ميامي با اشاره به اينکه چاپارخانه ها بين دو مقر حکومتي يا بين دو شهر و در مسيرهاي پرتردد تعبيه مي‌شدند، خاطرنشان کرد: چاپارخانه‌ها شامل يک جاي نگهداري اسب، يک اتاق مسوول چاپارخانه و يک مال‌بند و…بودند.
بافت تاريخي، چنار کهنسال، بقعه ارمياي نبي، چاپارخانه و باغ ها و کوچه‌باغ‌هاي زيبا و…از جاذبه هاي روستاي ارميان ميامي است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرمت چاپارخانه ارميان ميامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حمید رضا بهمنی نژاد» در جلسه مشترک مسئولان برگزار کننده مرحله دوم انتخابات شهرستان گنبدکاووس که با حضور استاندار گلستان برگزار شد اظهار کرد: براساس تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات، تمامی رأی دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده اند شرکت خواهند نمود و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخابیه رأی نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.
 
به گفته وی؛ تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم پیش بینی شده که در همین رابط جلسه با نامزدهای راه یافته به مرحله دوم و همچنین نشست با  ائمه جمعه و علمای شهرستان و برنامه های مختلف آموزشی و توجیهی در دستور کار قرار دارد.
 
گفتنی است؛ استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه بوده که در مرحله اول، منتخبان مردم در ۵ حوزه انتخابیه مشخص شده و در حوزه انتخابیه گنبد کاووس به دلیل عدم کسب حداقل بیست درصد از کل آراء توسط هیچ یک از نامزدها، انتخابات در این حوزه با رقابت بین دو نفر از نامزدهای راه یافته به مرحله دوم در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • بسکتبال NBA | شوک بزرگ پکیج لیلرد به بوستون سلتیکس!
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب