Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در برنامه گرامیداشت هفته سلامت در مشهد گفت: اجرای برنامه نظام ارجاع از مهمترین راهکارها در ارتقاء سلامت جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: اجتماعی شدن سلامت و درگیر شدن دیگر سازمان ها و نهاد و مردم در بهبود سلامت از مواردی است که در وزارت بهداشت به طور جدی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: رشد شاخص های بهداشتی کشور از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار، نوزادان و کودکان زیر ۵ سال، افزایش امید به زندگی با مشارکت و همکاری همه سازمان ها، نهادها و مردم  میسر شده است و به طور حتم برای ارتقاء روز افزون شاخص ها باید همکاری ها و مشارکت ها بیش از پیش افزایش یابد

دارابی افزود: تشکیل شورای عالی سلامت، کمیته سلامت و امنیت غذایی و مشارکت استانداری در مراکز استانها، فرمانداری ها در شهرستان ها از مهمترین اقداماتی است که  با هدف ارتقاء مشارکت همگان در امر سلامت صورت گرفته است.

وی گفت: ترویج فرهنگ خود مراقبتی و خود کنترلی در تمامی ابعاد سلامت ضروری است و در این زمینه رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما  نقش مهمی را ایفا می کند.

 

انتهای پیام//م.ا

 

گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزات بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

زنگ سلامت امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، در مدرسه دخترانه آذر بهنیا رشت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدا در آمد.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که بیش از پیش به اهمیت سلامتی پی ببریم و نباید نسبت به این نعمت بزرگ غافل شویم. 

او توجه دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را به «خودمراقبتی» معطوف کرد و افزود: بهترین و بیشترین سهم اقداماتی که به سلامتی منجر می‌شود، نتیجه خودمراقبتی و توجه به سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین دانش آموزان را دارای نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه و تحقق اهداف برنامه‌های سلامت جامعه دانست و تصرریح کرد: کم تحرکی و بروز چاقی که منجر به بروز بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و فشار خون بالا شده از چالش‌های این استان در حوزه سلامت است.

 دکتر رضوانی دانش آموزان توصیه کرد: در طول روز بخشی از وقت خود را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهند.

به گفته او، پیاده روی روزانه، نوشیدن آب بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخورداری از قدرت «نه» گفتن در برخی مواقع می‌تواند منجر به سلامت جسم و روان نسل جوان شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت بهداشتی در سال ۱۴۰۲