Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:47:48 GMT

112دانش آموزکرجی در جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۵۷۵

112دانش آموزکرجی در جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز سه شنبه در این آئین که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: جشنواره نوجوان خوارزمی در آموزش و پرورش با رویکرد کارآفرینی اجرایی شده است.
فرزاد شعبانی گفت: این جشنواره در راستای فرهنگ سازی ، شناسایی ، تربیت و مدیریت دانش آموزان کارآفرین در زمیته های ایده یابی ، پرورش ایده و ارزش آفرینی در فضای کسب و کار توام با نوآوری و ریسک پذیری در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ارتقای دانش ، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه ی کشف و حل خلاقانه مسائل ، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها ، خلاقیت های دانش آموزان و کمک به فرآیند بهداشت تحصیلی آنان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه درسی به عنوان اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد.
وی کیفیت بخشی به فرآیند یاد دهی - یادگیری ، کاربری کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی ، توجه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی و تنوع بخشی به محیط های یادگیری را از دیگر اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی نام برد.
شعبانی اصول حاکم بر جشنواره نوجوان خوارزمی را مشارکت حداکثری دانش آموزان، تقویت کار گروهی، پژوهش و کاوشگری ، بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و پرهیز از رقابت های ناسالم عنوان کرد.
وی بیان داشت: ادبیات، بازارچه کار و فناوری، دست سازه ، زبان انگلیسی ، آزمایشگاه و پژوهش شش محورجشنواره نوجوان خوارزمی را تشکیل می دهد.
شعبانی در ادامه به شرکت 42 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این جشنواره در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اشاره کرد و افزود: که از بین این تعداد 731 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند.
وی افزود: پس از ارزیابی داوران 112 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند.
وی تاکید کرد: مشارکت دانش آموزان در هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی نسبت به جشنواره قبلی 360 درصد رشد داشته است.
در این آیین دست سازه های دانش آموزی مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در قالب محورهای جشنواره خوارزمی به نمایش گذاشته شد.
آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش امام علی جامعه فناوری کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان