Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: رسیدگی به ۲۰۰ پرونده در محاکم کیفری ‌در شأن مردم دارالعباده و متدین یزد نیست. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا حبیبی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان قضایی استان یزد با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای استان، اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های صدا و سیما در قالب اعتلای روحیه مذهبی و معنوی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی مثبت در کشور و استان همه در تحقق هدف پیشگیری از وقوع جرم و ترویج قانونمداری مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروز قوه قضاییه دست استمداد خود را به سوی مراکز علمی، فرهنگی، رسانه‌ای و به ویژه صدا و سیما دراز کرده است تا بتواند از حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بکاهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تلاش صورت گرفته در دستگاه قضایی در سنوات اخیر، گفت: تلاش گسترده‌ای صورت گرفته تا از اطاله دادرسی در دستگاه قضایی کاسته شود و همچنین از حیث افزایش نیروی انسانی، تجهیزات اداری، استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش فضای فیزیکی گام‌های بلندی در سنوات اخیر برداشته شده است که نتیجه آن تا حدی کنترل ورودی‌ها بوده است اما همه اینها در کاهش ورودی پرونده‌ها تأثیر مورد انتظار نداشته است.

رویکرد اصلی دستگاه قضایی اردبیل پیشگیری از وقوع جرم استامام جمعه کرمان: پرونده‌های قضایی نیازمند کار کارشناسی و بررسی دلایل وقوع جرم استاحضار 3468 مجرم در ایام نوروز به پلیس تهران/افزایش 90 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی

وی اظهار داشت: سر ریز مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه به دستگاه قضایی وارد می‌شود و دادگستری باید به مسائلی رسیدگی کند که خود در افزایش و یا کاهش آن نمی‌تواند نقش داشته باشد.

این مقام قضایی به رسیدگی به 180 تا 200 پرونده در محاکم کیفری استان در ماه توسط یک قاضی اشاره کرد و گفت: این مسئله در شأن مردم دارالعباده و متدین یزد نیست که به هر شعبه کیفری در ماه قریب به 200 پرونده ارجاع شود و عناوینی مثل توهین و تهدید و ضرب و جرح عمدی رتبه‌های اول را داشته باشد.

وی ادامه داد: باید با اجماع همگانی، با فرهنگ سازی و با اعتلای فرهنگ عمومی و حقوقی جامعه که در این مسئله رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما می‌توانند اثر گذار واقع گردند بر شکل‌گیری جرائم و معضلات اجتماعی غالب شد.

وی با تأکید بر تلاش گسترده صدا و سیما در مقابله با هجمه رسانه‌های معاند و شایعه‌سازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، افزود: در میان برنامه‌های پر زرق و برق رسانه‌های معاند و ماهوراه‌ها که بر اساس خواست‌های شهوانی و نفس امّاره ساخته می‌شود، انصافاً تولید برنامه توسط صدا و سیما بر اساس اصول متعالی دین و معرفت و فرهنگ ملّی برای خنثی کردن هجمه‌های مبذل، سخت و طاقت فرسا است.

حبیبی خاطرنشان کرد: همه ما دنبال یک هدف مقدس و اعتلای نظام اسلامی و خدمت به این مردم هستیم که باید در تحقق این هدف مقدس یار و همکار یکدیگر باشیم.

وی اطلاع‌رسانی در قوه قضاییه را بسیار حساس و دقیق برشمرد و گفت: شرایط اطلاع‌رسانی در قوه قضاییه بسیار متفاوت از سایر دستگاه‌هاست و باید با دقت و دور اندیشی صورت گیرد تا به احساس امنیت مردم خدشه‌ای وارد نگردد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها