Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@23:39:04 GMT

نباید در تامین رفاه و معیشت جامعه کوتاهی شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۷۲۳

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان قدیم و جدید تاکستان افزود: همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر و محور قانون حرکت کنیم و این تنها راهی است که می‌تواند ما را به موفقیت برساند و غیر از این هر راهی ما را از اهداف عالی و رسیدن به قله‌های عزت و اقتدار دور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه ما در مسیر درست قرار گیرد و اصلاح شود و از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مصون بماند تا به رشد و تعالی دست یابد چاره‌ای نیست جز آن‌که به نسخه بی‌بدیل هدایت بشری یعنی قرآن، سیره اهل‌بیت(ع) و معارف و آموزه‌های دینی بازگردیم.

مقام ارشد قضایی استان قزوین همچنین گفت: جامعه ما و قانون‌اساسی مبتنی بر اصل دین الهی، امامت، ولایت و کرامت انسانی بنا شده و اگر مردم را در این مسیر درست و الهی هدایت و راهنمایی کنیم، بدون شک جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: دشمنان نظام اسلامی ما تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا نظام ما را به زمین بزنند و به هر شکلی در تلاش‌ هستند که مردم را از بدنه نظام جدا کنند پس توجه به وضعیت و معیشت مردم بسیار مهم است و نوعی مقابله با دشمن به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: چند سال گذشته شاهدیم دشمن برای ضربه زدن به کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش گرفته و در این جنگ بخش تولید و صنعت ما را هدف قرار داده و با تحریم‌ها و فشارهای مختلف دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ اقتصاد بوده و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است.

رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: نباید در تامین رفاه و معیشت جامعه کوتاهی شود چون هرقدر وضع زندگی مردم و معیشت آنان بهبود یابد مردم به سمت فضایل دینی آمده و بسیاری از جرائم، آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: ما در حوادث دی‌ماه 96 شاهد بودیم دشمن با فضاسازی رسانه‌ای و استفاده از فضای مجازی معیشت مردم را مورد هدف قرار داد و با ناکارآمد جلوه دادن مسئولان عده قلیلی را با خود همراه ساخت و اغتشاشاتی در برخی استان‌ها اتفاق افتاد که در شهرستان تاکستان نیز شاهد برخی از حوادث تلخ بودیم که توسط برخی افراد هیجان‌زده و فریب‌خورده صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: وضع اقتصادی و معیشتی مردم به خاطر فشارهای ناعادلانه دشمن سخت است اما باید آگاه باشیم که نباید به خاطر برخی مطالبات اجتماعی از مسیر قانون خارج شویم و با برخی اقدامات آب در آسیباب دشمن بریزیم و آنان را شاد و به اهداف‌شان نزدیک کنیم بلکه باید در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنیم و چنانچه عده‌ای همسو با دشمن بخواهند نظم عمومی را مختل یا قانون‌شکنی کنند، بدانند که برخورد دستگاه قضایی با آنان سخت و بدون اغماض خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر این باوریم که صلاح جامعه در دست یکایک افراد است و باید بنگریم که ما به عنوان عضوی از این جامعه برای اصلاح، پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معضلات و مخاطرات چه قدمی هرچند اندک برداشته‌ایم.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: بزرگترین آسیبی که جامعه ما را تهدید می‌کند نبود مسئولیت اجتماعی است و همین که نسبت به بسیاری مسائل اجتماعی بی‌تفاوت هستیم، موجب می‌شود بسیاری از مخاطرات اجتماعی به صورت افسار گسیخته در سطوح مختلف جامعه افزایش یابد.

رییس شورای مسئولان قضایی قزوین در ادامه گفت: همه مردم، مسئولان و احزاب سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصول‌گرا سوار بر کشتی انقلاب و نظام هستیم و همه باید برای رسیدن این کشتی به ساحل امن تلاش کنیم و در این مسیر دستگاه قضایی با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته و در انجام وظایف و رسالت مهم و خطیر خود با احدی تعارف ندارد و تصمیم و احکام قضایی را با جدیت تمام در مسیر قانون‌مداری و عدالت‌محوری بدون تاثیر از جریانات سیاسی انجام خواهد داد و با کسانی که بخواهند با عمل خود در راستای اهداف شوم دشمن حرکت کنند و به ستون‌های نظام جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کنند، برخود خواهد کرد.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی امیدوار تقدیر و حسین رجبی دادستان پیشین شهرستان شاهرود به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب تاکستان معرفی شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» نویدبخش روزهای بهتر برای جهان اسلام است

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: پیام وعده صادق در واقع امیدواری به آینده و نویدبخش روزهای بهتر برای جهان اسلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار قدرت‌الله کریمیان 28 فروردین‌ ماه در نشست خانه نخبگان بسیج استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه یک موضوع و مسئله در جامعه به سرانجام و نتیجه مطلوب برسد، باید اقدامات ویژه‌ای روی آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در تولید یک بحث مهم است،گفت: تحقق این مهم سبب نقش آفرینی مردم در امنیت پایدار کشور و باعث کم شدن فاصله بین حاکمیت و مردم می شود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه‌ برای جهش تولید به راه‌های میان‌بر نیاز داریم،و این وظیفه خواص و نخبگان جامعه است،تأکید کرد:ما در عرصه‌های مختلف به مدیران انقلابی و دلسوز و در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ناب مردم استان ایلام وظیفه نخبگان جامعه است،افزود:دشمن همواره سعی بر غلبه فرهنگی بر ما را دارد و این در حالی است که عناصر فرهنگی جامعه ما برخوردار از یک فرهنگ غنی است که می تواند راهگشا باشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با اشاره به لزوم تقویت بین دانشگاه و صنعت اضافه کرد:هنوز نتوانسته‌ایم بین دانشگاه و صنعت خوب ارتباط برقرار کنیم چرا که ضرورت دارد نیازمندی‌های علمی صنعت از دانشگاه تأمین شود و دانشگاه نیز حتما باید مبتنی بر نیازمندی صنایع تولید علم داشته باشد.باید روی مشکلات و مسائلی نیاز جامعه، قابل بررسی و قابل اجرا کار شود،تا به نتیجه برسد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق که یک عملیات ترکیبی کامل بود و توانمندی ما را نشان داد خاطرنشان کرد:در این عملیات مهم‌ترین مقرهای رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و علاوه بر اینکه تمام توان ما به کار گرفته نشد بلکه اخلاق و انسانیت هم رعایت شد.

کریمیان ادامه داد: این عملیات یک عملیات پیچیده و بی‌نظیری بود که دشمن توان و جرأت پاسخ آن را ندارد و اگر بخواهند اقدامی بکنند دهها برابر عملیات قبلی پاسخ خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه راهبرد ما و هرگونه اقدامی که انجام می‌گیرد در راستا و مبتنی بر دفاع مشروع است بیان کرد: عملیات وعده صادق یک پیام روشن داشت و آن این است که به رژیم صهیونیستی و همپیمانانش فرصت داده شد با آمادگی کامل دفاع کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در این شرایط که آنها آمادگی صد در صد داشتند علیه آنها این عملیات موفق را انجام دادیم، افزود: آنها نتوانستند اقدامی جهت مانع شدن از اجرای موفق ما انجام دهند. این همان تنبیه دشمن است که در راستای خون‌خواهی ترور سرداران، شخصیت‌ها و اقدامات خصمانه آنها است.

وی در پایان با بیان اینکه دشمن در حال تحریف این اقدام ایران است و همه باید مراقب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم،گفت: پیام وعده صادق در واقع امیدواری به آینده و نویدبخش روزهای بهتر برای جهان اسلام است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • «وعده صادق» نویدبخش روزهای بهتر برای جهان اسلام است
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی