Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزارت خارجه فرانسه روزسه شنبه در واکنش به اقدام يکجانبه دولت آمريکا وتمديد نشدن معافيت براي خريداران نفت ايران، ضمن اعلام حمايت از برجام تاکيد کرد که ساز وکار حمايت از مبادلات تجاري ايران و اروپا(اينستکس)، پيشرفت بسيار خوبي داشته است.

به گزارش خبرگزاري رويترز از وزارتخارجه فرانسه، ساز و کار حمايت از مبادلات تجاري اروپا و ايران، طرحي بود که از جانب دولت هاي فرانسه، آلمان و انگليس براي مقابله با تحريم هاي واشنگتن عليه تهران ابداع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين وزارتخانه ادامه داد: با توجه به نتيجه به دست آمده، اين ساز و کار به خوبي پيش مي رود و در روزهاي اخير پيشرفت هاي مثبتي در آن حاصل شده است.البته ايران نيز براي بهبود اين سازوکار بايد قدم هايي بردارد.
وزارت خارجه فرانسه همچنين حمايت خود را از توافق هسته اي سال 2015 ايران و 1+5 ( برجام) اعلام کرد.
ايجاد سازوکار حمايت از مبادلات تجاري ايران و اروپا يکي از گام هاي بود که کشورهاي اروپايي عضو توافق هسته اي بعد ازخروج آمريکا از اين توافق در ارديبهشت ماه سال گذشته براي ادامه تجارت شرکت هاي خارجي با ايران راه اندازي کردند.
در کوتاه مدت هدف اين سازوکار تسهيل معاملات مالي براي شرکت‌هايي است که مايل به ادامه تجارت با ايران هستند.در بلند مدت، اين مکانيسم به دنبال ايجاد ابزاري براي حاکميت اقتصادي اتحاديه اروپايي است تا بتواند در برابر تحريم هاي فرامرزي آمريکا ايستادگي کند.
کاخ سفيد روز دوشنبه دوم ارديبهشت در بيانيه‌اي اعلام کرد دونالد ترامپ رئيس ‌جمهوري آمريکا معافيت خريد نفت از ايران را که پيشتر به هشت کشور داده بود، تمديد نمي کند.
بسياري از کشورهاي منطقه از جمله عراق، چين، هند و ترکيه به اين تصميم واشنگتن واکنش نشان دادند واقدام يک جانبه آمريکا عليه کشورهاي منطقه را نپذيرفتند.
اقدام يکجانبه آمريکا موجب نگراني در بازارهاي جهاني شده و بازار نفت با واکنش منفي به اين تصميم، شاهد افزايش سه درصدي بوده که بيشترين ميزان افزايش در سال 2019 مي باشد.
اروپام**9041*1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از این پروژه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین این شهرستان حضور داشتند، گفت: پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان به منظور جبران کمبود آب شهر‌های اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد در مواقع اضطراری در حال اجرا است.

او اعتبار این پروژه را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۸ درصد است، ادامه داد: خط انتقال آب این پروژه ۳۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن با لوله چدن داکتیل با قطر ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر اجرا شده است.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این بازدید به بررسی روند پیشرفت خط انتقال آب مجتمع صنعتی معدنی چادرملو به این شهرستان پرداخت و گفت: امیدواریم این خط انتقال آب که می‌تواند بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب را به شهرستان اردکان منتقل کند، تا قبل از شروع فصل تابستان و پیک مصرف آب به پایان برسد و ما شاهد آبرسانی به این شهرستان از مسیر خط انتقال آب باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • کیلیان امباپه، سه‌گانه و آدیوس پاریس!
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • (ویدیو) روند پیشرفت قدرت پهپادی ایران
  • ببینید | روند غرورآفرین پیشرفت قدرت پهپادی ایران