Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:35:35 GMT

سیلاب شهرهای سیستان و بلوچستان را تهدید نمی کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۷۴۱

‍‍‍‍‍‍

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 45 روستا در سیلاب اخیر استان سیستان و بلوچستان در مسیر طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت شدند گفت: خطر سیلاب هیچ یک از ساکنان شهرهای استان را تهدید نمی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موهبتی افزود: تاکنون 2 روستای در محاصره سیل و پنج روستای دچار آبگرفتگی، تخلیه و ساکنان آنها در مکان های امن مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: 31 نقطه حادثه خیز در کل استان شناسایی و مورد بهسازی قرار گرفته است.
 او بیشترین خسارت را ناشی از سیلاب ورودی از افغانستان و در روستاهای شهرستان هیرمند دانست و گفت: در نتیجه ی وقوع سیلاب در شهر لشگرگاه مرکز ولایت "هلمند" در جنوب افغانستان سیل روانه استان سیستان و بلوچستان کشورمان شده است.
  دانلود  همچنین دَهمَرده خبرنگار صدا و سیما در ارتباط تصویری با شبکه خبر از آخرین وضعیت سیلاب در "هیرمند" و مشاهده مارگزیدگی در برخی خبر داد.
خروج مارهاي سمي از لانه هايشان پس از سيلابي شدن مناطقي در شمال سيستان و بلوچستان، تهديدي براي ساكنان اين منطقه شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: سيلاب، در ابتدا به منطقه جنگلي نياتك هيرمند نفوذ كرد و خشكسالي هاي 20 ساله در اين منطقه  موجب لانه گزيني انواع جانوران از جمله مارها در اين جنگل شده بود كه با سيلابي شدن محيط، از لانه ها خارج و به سمت مناطق خشك رفته اند.
راشكي افزود: نفوذ مارهاي به مناطق خشك به خصوص مناطقي كه در محاصره آب قرار گرفته اند، جان ساكنان را تهديد مي كند.
وي گفت: علي رغم توصيه به ساكنان منطقه در مراقبت از خود و استفاده از چكمه هنگام ضرورت ورود به آب، شرايط به گونه اي است كه اين توصيه ها خيلي رعايت نمي شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان افزود: امروز يكي از ساكنان منطقه كه دچار مارگزيدگي شده بود با بالگرد براي درمان به زابل منتقل شد.
همچنين ورود آب به فاضلاب خانه هاي روستايي و نفوذ فاضلاب به سيلاب مشكلات بهداشتي را ايجاد كرده است. دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل هیرمند سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

  محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه حضور میدانی خود در مناطق درگیر با سیلاب جنوب استان  بلافاصله پس از بازدید صبح امروز خود از آخرین وضعیت منابع آبی شهرستان زهک به همراه عباسعلی ارجمندی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عازم شهرستان کنارک شد.

گفتنی است؛ استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید با حضور در روستا‌های درگیر سیلاب شهرستان کنارک آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و همچنین آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم این منطقه پس از بارندگی‌های اخیر را به صورت میدانی بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد