Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:17:10 GMT

کشف گنجینه‌ای ارزشمند در یونان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۷۷۸

کشف گنجینه‌ای ارزشمند در یونان

طی ساخت و ساز شبکه مترو در شهر «سالونیک» یونان، تعداد بسیار زیادی آثار باستانی ارزشمند از جمله حلقه، تاج‌گل های طلایی و مجسمه‌های الهه‌ «‌آفرودیته» کشف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، باستان شناسان بیش از ۳۰۰ هزار اثر باستانی از سکه و جواهرات تا مجسمه‌های مرمر، کوزه، چراغ موشی و ظروف عطر را از زیر خاک بیرون کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار در مکانی کشف شد که ممکن است زمانی مرکز تجاری این شهر باستانی بوده باشد.

بیش از ۵۰۰۰ مقبره در این مکان کشف شد که در کنار برخی از آن‌ها تاج گل‌های طلایی بی‌نظیری نیز دیده می‌شود.

«یانیس مایلوپولوس» رئیس شرکتی که مسؤولیت ساخت این شبکه مترو را به عهده دارد در این خصوص بیان کرد: «این حفاری‌ها، بزرگترین پروژه باستان‌شناسی یونان در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند. کیفیت و تعداد آثار باستانی کشف شده در این منطقه قابل توجه است و این امر نشانگر پایندگی تاریخ «سالونیک» و «مقدونیه» است.»

ساخت و ساز این مترو که برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در نظر گرفته شده بود از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است اما روند ساخت مترو به دلیل کشف این آثار گران‌بها در دومین شهر بزرگ یونان، به تعویق افتاد.

این حقیقت که قدمت مجسمه‌های الهه «آفرودیته» کشف شده در این منطقه، به قرن چهارم پس از میلاد مسیح باز می‌گردد نشان می‌دهد، «سالونیک» به عنوان مامنی قدرتمند برای ادیان باستانی تا اوخر دوران باستان بوده است.»

شهر «سالونیک» در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح ساخته شد و به قطب مهم تجاری و نظامی یونان در زمان امپراطوری روم و امپراتوری بیزانس بدل شد.

این شهر با بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت در قرن چهاردهم میلادی، همچنان شهر قدرتمندی در قرون وسطی محسوب می‌شد.

«‌رم» نیز دوسال پیش از اکتشاف مشابه‌ای رونمایی کرد که آثار باستانی کشف شده در حین ساخت‌سازهای مترو این شهر، اکنون به نمایش گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آثار باستانی يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • نام مسجد پارک قیطریه مشخص شد (فیلم)
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی