Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-30@00:44:44 GMT

ترویج آموزش، توسعه سواد سلامت را به‌همراه دارد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۹۷۲

ترویج آموزش، توسعه سواد سلامت را به‌همراه دارد

نظری گفت: مقوله آموزش و ترویج این مهم یکی از راه های نهادینه کردن سواد سلامت است و راه توسعه این سلامت از همین مشارکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک، مهدی دمنه امروز (3 اردیبهشت) در مراسم نمادین هفته سلامت که در دبستان مهتاب شهر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: حوزه سلامت حوزه گسترده و مهمی است و باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ سلامت در جامعه تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: چند کلیدواژه در این نامگذاری ها بود از جمله بحث دسترسی عادلانه، مشارکت اجتماعی، آموزش، سبک زندگی همه کلید واژه هایی هست که در سند تحول آموزش و پرورش نیز نهفته و همه ما تلاش می کنیم که به این اهداف دست یابیم.

 

وی با بیان اینکه بحث مشارکت اجتماعی و سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: ما در حوزه سلامت به دنبال پوشش همگانی هستیم تا جامعه بیشتری را در حوزه سلامت تحت پوشش قرار دهیم.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقوله آموزش و ترویج این مقوله یکی از راه های نهادینه کردن سواد سلامت است و راه توسعه این سلامت از همین مشارکت است.

 

دمنه با بیان اینکه دانش آموزان ما در بحث سفیران سلامت و خود مراقبتی مشارکت می کنند، افزود: اولیا نیز در بحث آموزش های سلامت محور تلاش می کنند و همکاران ما نیز دغدغه سلامت دانش آموزان را دارند چرا که ما به دنبال تربیت دانش آموزی هستیم هم طراز نظام مقدس اسلامی دانش آموزی که همه صاحت های در ابعاد اجتماعی، سیاسی، مذهبی و سلامت مورد توجه قرار گرفته و رشد پیدا کرده باشد.

 

وی  ادامه داد: ما با مدرسه محور کردن فعالیت هایمان در حوزه تربیت بدنی و سلامت سعی مان بر این است که این پوشش را همگانی کنیم، و بحث مشارکت هم در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با دانشگاه علوم پزشکی همکاری هایمان بیشتر شود تا برنامه هاه به نحو احسن به اجرا در بیایید.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: دو قشر هستند که خیلی برای دانش آموزان زحمت می کشند، یکی پدر و مادر  و دوم افرادی که در راستای تعلمی و تربیت شما تلاش می کنند که باید قدر آن ها را بندانیم و همواره از آنها تقدیر و تشکر کنیم.

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران سپاه خبرگزاری اردبیل کانون مساجد آذربایجان غربی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در بازدید از همراه‌سرا‌های بیمار عماد و پناه ، خطاب به مسئولان و بانیان ایجاد این همراه سرا‌ها گفت: این اقدام شما در راستای فرموده مقام معظم رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود. 


 وی گفت: این قبیل کار‌ها موجب ایجاد آرامش در خانواده‌های بیماران و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.
 معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت افزود: بیشتر کسانی که به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولا تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند و به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.
 
 دکتر جمال‌الدینی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین گفت: اقدام دست‌اندرکاران این همراه‌سرا‌ها درخور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰هزار شب‌اقامت برای نیازمندانی که از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند و این کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.
 
 دکتر جمال‌الدینی با تاکید بر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت افزود: سلامت یک مساله چندبعدی است که تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه‌چهارم مسائل و تامین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.
 وی تصریح کرد: تامین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهاد‌های عمومی غیردولتی هم‌چون شهرداری‌ها و نهاد‌های مدنی و گروه‌ها باید در این مساله مشارکت کنند. 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهاد‌های مختلف شد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در جشنواره سفیران سلامت
  • مشارکت مردم، یک عامل اثربخش
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود