Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@13:25:08 GMT

دانشگاهی در ژاپن، استخدام استاد سیگاری را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۰۰۰

دانشگاهی در ژاپن، استخدام استاد سیگاری را ممنوع کرد

سیگار نکشیدن در فضای عمومی، یکی از برنامه های فرهنگی ژاپن است که می خواهد تا برگزاری بازی های المپیک سال 2020 توکیو، آن را در جامعه نهادینه کند و در این راستا یک دانشگاه هم سیگاری نبودن را شرط استخدام اساتید خود و ترک آن را ضروری برای ثبات شغلی آنان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه استریت تایمز، دانشگاه «ناگازاکی» به عنوان نخستین دانشگاه ژاپن اعلام کرده است که بر اساس این قانون، اگر متقاضیان کار در این دانشگاه متعهد به ترک سیگار تا زمان استخدام خود شوند، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این قانون جدید که از 19 آوریل در این دانشگاه اجرایی شده ، نشان دهنده روند رو به رشد تصمیم برای ممنوعیت کشیدن سیگار در تمام فضاهای عمومی ژاپن است و تلاش دارد پیش از آغاز بازی های المپیک و پارالمپیک در سال 2020 میلادی توکیو این فرهنگ جا افتاده باشد.

به نوشته این روزنامه، این تصمیم نشان دهنده تلاش های فزاینده از سوی سازمان های خصوصی برای اجرای قوانین منع مصرف سیگار است.

به گفته رئیس دانشگاه «ناکازاکی»، کار ما به عنوان یک دانشگاه، پرورش منابع انسانی است و ما خود را موظف می دانیم تا مردم را علیه سیگار کشیدن ترغیب کنیم چرا که برخی شرکت ها نیز آغاز به اجرای قانون عدم استخدام افراد سیگاری کرده اند.

یکی از مقامات وزارت بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرده است که تا کنون چنین قانونی در دانشگاه های ژاپن اعمال نشده بود.

آمار نشان می دهد که افراد سیگاری، نزدیک به هشت درصد از کارکنان هیات علمی دانشگاه های ژاپن را تشکیل می دهند.

قانون اصلاح ارتقاء سلامت ژاپن که از آوریل 2020 آغاز خواهد شد شامل منع مصرف سیگار در رستوران های این کشور نیز خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیگار کشیدن دانشگاه ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران

نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به عنوان عضو‌های اصلی معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه انتخابات اعتراض دارد، می‌توانند تا روز شنبه اول اردیبهشت ماه به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات مراجعه کند.

محمدصادق رهبانی (مدیرمسئول نشریه تاغ) و محمدآراد زندیه (مدیرمسئول نشریه مراقبت) به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتخب شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!