Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی اهر بابیان اینکه خسارت سرمازدگی تا روزهای آینده جمع‌بندی می‌شود گفت: بارش برف و افت دمای هوا به ۲۰ درصد باغات شهرستان اهر خسارت وارد کرده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

محمد اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهر، اظهار داشت: تا این لحظه که برآورد کرده‌ایم افت دما و بارش برف به 20 درصد باغات درختان هسته‌دار شهرستان اهر خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هنوز بخش اعظمی از درختان باغی در اهر دچار سرمازدگی نشده‌اند، افزود: خوشبختانه تاکنون خسارتی از بابت سرمازدگی به دهستان ورگهان وارد نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی اهر ادامه داد: با توجه به این‌که عمده محصولات باغی شهرستان اهر سیب است دچار سرمازدگی نشده‌اند به عبارتی درختان سیب در این شهرستان خسارت ندیده‌اند.

هشدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای کاهش خطر سرمازدگیخسارت 7 میلیارد ریالی وزش شدید باد در اصفهان؛ آغاز سرمازدگی دیررس بهاره در باغات‌سرمازدگی در انتظار محصولات باغداران همدانیبرف راه ارتباطی روستاهای خلخال را مسدود کرد؛ بارش بیش از 60 سانتیمتری برف در محور خلخال به اسالمبرف در جاده‌های 5 استان در سومین روز اردیبهشتبارش برف بهاری مشکین‌شهر را سفیدپوش کرد+فیلم

اسدی با اشاره به هشدار هواشناسی در رابطه با افت محسوس دمای هوا گفت: دمای هوا فردا هم افت محسوسی دارد اگر دمای هوا کاهش یابد احتمال افزایش سرمازدگی و خسارت به باغات نیز افزایش خواهد یافت ولی در غیر این‌صورت سالم ماندن محصولات باغی دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر این‌که خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر را تا روزهای آینده جمع‌بندی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون درختان زردآلو، هلو، آلوچه، آلو، گردو و آلبالو در بالادست سد ستارخان دچار سرمازدگی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: تا این لحظه خسارتی از بابت سرمازدگی به درختان حاشیه رودخانه اهرچایی گزارش نشده و ما منتظر دمای هوا امشب هستیم چراکه اگر دمای هوا کاهش یابد خسارت سرمازدگی نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

R7887/P/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد

عیسی قاضی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کنارک گفت:بر اساس برآوردهای اولیه ،بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری ها ،باغات و مزارع ،بند سارها و آب بندان ها خسارت زد.

عیسی قاضی افزود :سیلاب به  ۳ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش ،۵ واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و  جوجه ،بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سرریز کردن سد کهیر و آب گرفتگی ،مسدود شدن راه های روستایی و  هجوم سیلاب به باغات میوه های گرمسیری و واحدهای دامداری سبک و سنگین ،احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد .
قاضی تاکید کرد مدیریت جهادکشاورزی با کلیه امکانات ، آماده خدمت رسانی به بهره برداران میباشد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد