Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:39:05 GMT

پیشنهاد راه‌اندازی مترو به مسئولان شهری بغداد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۲۲۸

پیشنهاد راه‌اندازی مترو به مسئولان شهری بغداد

شهردار تهران گفت: به مسئولان بغداد توصیه کردم که وجود مترو برای چنین شهری ضروری است البته آن‌ها به دنبال ایده‌هایی برای راه‌اندازی ریل هوایی مانند دبی بودند ولی ما پیشنهاد مترو را به آنها دادیم و تاکید کردیم که می‌توانند از تجربیات ما استفاده کنند.

به گزارش ایسنا پیروز حناچی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران مناطق ۲۲گانه  که عصر روز گذشته در ساختمان شهرداری منطقه ۱ برگزار شد، گفت: سیلی که تجربه کردیم با توجه به بارش‌ها در هر دوره ۵۰ تا ۱۰۰ ساله اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه در دولت گزارش شد براثر بارش‌ها ۵۴ میلیارد متر مکعب به ذخائر آبی سدها اضافه شد و در اکثر نقاط کشور تالاب‌ها به حالت عادی برگشته است. دریاچه ارومیه هم تا حدودی آبگیری شده است. 

وی افزود: علی‌رغم نعمت‌هایی که بارش‌ها داشته، در بارندگی‌های اخیر غافلگیر شدن برخی بخش‌ها، صدمه‌های جدی به بار آورد. واقعیت این است که در نوروز معمولاً ادارات و ارگان‌ها در شرایط عادی کاری نیستند و از سوی دیگر هم متاسفانه با اخذ تصمیماتی اشتباه در گذشته، حریم رودخانه‌ها رعایت نشده بود که به بیشتر شدن صدمات ناشی از سیل کمک کرد. 

شهردار تهران با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات گذشتگان گفت: در خرم آباد پل‌های دوره ساسانی ۱۵ تا ۱۶ دهنه دارند، در حالی که در حالت طبیعی از دو دهنه اینها استفاده می‌شود و جالب این که هیچ کدام از این پل‌ها بر اثر سیلاب فرونریختند. هسته اصلی شهرها هم که طراحی و جانمایی دیرینه دارند، زیر آب نرفتند. در عین حال، بخش‌های جدید شهرها دچار مشکل شدند. 

حناچی تصریح کرد: علاوه بر اینها باید بدانیم که قبل از وقوع حادثه ضروری است تا آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و اگر این آمادگی وجود داشته و مانورهای لازم برگزار شده باشد، در زمان بروز بحران معلوم است که هر نهادی چه وظیفه‌ای بر عهده دارد. در همین راستا، لایروبی مسیل‌های آب یک اقدام مهم و دائمی است که باید پیوسته انجام شود.

ادامه فعالیت شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده تا چند ماه آینده

وی با تقدیر از زحمات پرسنل شهرداری تهران در حادثه سیل اخیر گفت: فعالیت‌های شهرداری تهران مکررا از سوی وزیر کشور، صداوسیما و سایر مقامات مورد تشویق قرار گرفته است البته ما چند ماه آینده را هم درگیر فعالیت در مناطق سیل‌زده هستیم و باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم. در کنار این مساله باید به این نکته هم اشاره کنم که در ایام نوروز اقدامات بسیار خوبی در تهران صورت گرفت که موجب شد سیل در تهران اتفاق نیفتد و گرفتار سیلاب نشویم. در حالی که در سال‌های قبل با میزان بارندگی کمتر از سال جاری، سیلاب پل کن را تخریب کرده بود.

حناچی در ادامه تصریح کرد: یکی از تجربه‌های سیل اخیر این بود که یادآوری کرد در اختیار داشتن نقشه‌های به‌روز شده منطقه بحران زده بسیار مهم است. بسیاری از حوادث غیرقابل پیش‌بینی است اما داشتن نقشه و سایر آمادگی‌ها می‌تواند جلوی بحران را بگیرد. به‌طور مثال، سیلی که چندسال قبل وارد متروی تهران شد قابل پیش‌بینی نبود و آمادگی مقابله با آن هم وجود نداشت.

پیشنهاد راه‌اندازی مترو به مسئولان شهری بغداد

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیرش به عراق گفت: برای من جالب بود که شهردار بغداد یک بانو بود در حالی که نسبت فعالیت زنان در عراق به مراتب از کشور ما کمتر است. در این سفر با رئیس شورای استان بغداد، استاندار بغداد، وزیر مسکن و شهرداری‌ها و آقای سیدعمار حکیم ملاقات کردم و موضوعات مورد بحث بیشتر در خصوص انتقال تجربیات تهران به‌ویژه در حوزه مترو بود. 

حناچی ادامه داد: بغداد ۲۰۰ کیلومتر مربع از تهران بزرگتر اما جمعیت آن کمتر است. من به مسئولان بغداد توصیه کردم که وجود مترو برای چنین شهری ضروری است البته آن‌ها به دنبال ایده‌هایی برای راه‌اندازی ریل هوایی مانند دبی بودند، ولی ما پیشنهاد مترو را به آنها دادیم و تاکید کردیم که می‌توانند از تجربیات ما استفاده کنند. در این سفر درباره موضوع پسماند و مرمت بناهای تاریخی عراق، به خصوص طاق کسری صحبت کردیم که متاسفانه شرایط نگهداری از آن‌ها مناسب نیست.

ضرورت اطلاع رسانی گام‌های مثبت شهرداری توسط مدیران و معاونان

شهردار تهران همچنین در این جلسه از مدیران و معاونان خود خواست که گام‌های مثبت مدیریت شهری را اعلام کنند. 

وی در ادامه گفت: این موضوع که در نوروز امسال با وجود بارندگی‌های بسیار شدید، در تهران آبگرفتگی جدی نداشتیم و گرفتار سیلاب نشدیم را جدی بگیرید و برای مردم نقاط مثبت این مساله را بگویید. در عین حال، باید از تجربه‌ای که سیل برای ما پدید آورد، استفاده کنیم.

حناچی در این جلسه از مدیران و معاونان خود خواست که از انتشار اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پرهیز کنند. 

وی افزود: ممکن است افرادی از مجموعه شهرداری به اخباری دسترسی داشته باشند اما اخبار مربوط به مدیریت شهری باید به صورت رسمی از طریق روابط عمومی شهرداری منعکس شود. به هیچ وجه اطلاع‌رسانی غیررسمی جلسات و برنامه‌های درون شهرداری برایم قابل قبول نیست. مدیریت شهری مرجع رسمی اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار دارد و این مهم تنها باید از طریق مرکز ارتباطات شهرداری انجام گیرد. ما در شهرداری سخنگوی متعدد نداریم، سخنگوی رسمی ما روابط عمومی است و اخبار رسمی مربوط به شهرداری تهران باید از این مجموعه منتشر شود.

به گزارش شهرنوشت، شهردار تهران در پایان بر کاهش هزینه‌های جاری مدیریت شهری تاکید و اظهار کرد: باید هزینه‌های جاری را کاهش دهیم. در شرایطی که مردم به علت شرایط اقتصادی تحت فشار هستند ما نیز باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری‌مان را کاهش دهیم و از منابع شهر بهترین بهره‌برداری را در جهت تامین رفاه عمومی مردم داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیروز حناچی سیل شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد

«گشت ارشاد» دو کلمه‌ای است که امروز در فضای مجازی ترند بوده و بحث و نقد این بحث تنها در فضای مجازی گرم نیست بلکه در هر محفل و مکانی در این امر بسیار مورد صحبت قرار می‌گیرد.

به گزارش جماران، در خصوص مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز و منتخب مجلس آینده گفت: با زور و با این روشی که پیش می‌رویم نتیجه‌ی عکس خواهد داد. اینکه حجاب باید مراعات شود، یک اصل است؛ اما اینکه چگونه باید این پیام را رساند اصل دیگر است. این خانم‌ها و زنان در اختیار خود نظام بودند؛ صداوسیما، روحانیت، مدارس، معلم‌ها، صداوسیما و رادیو در اختیار سیستم بوده است و نتوانستیم آن‌ها را درست تربیت کنیم، حالا می‌خواهیم با زور درست کنیم؟!

به نظر من امکان‌پذیر نیست. عده‌ای از خانم‌ها مشکلی با دین و مذهب ندارند، بلکه می‌خواهند به این شکل زندگی کنند. اما این کارها باعث می‌شود آن‌ها با دین و مذهب مشکل پیدا کنند و با یک عناد نسبت به آن باوری که دارند برخورد کنند.

من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببین

وی ادامه داد: اگر ما اطلاع رسانی، هدایت و توجیه کنیم، فرد می‌پذیرد راهی که می‌رود اشتباه است، اما زمانی که به زور می‌گوییم باید این کار را انجام دهی، این غیر از عناد و ایجاد عقده در دل فرد کار دیگری نمی‌کند. من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند؛ اگر وضع حجاب بهتر شده است ادامه دهند، اما اگر بدتر شد، این یعنی مردم را بدبین کرده‌اند و باید راه خود را تغییر دهند.

اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود

وی در واکنش به اینکه می‌گویند روزی قرار بود ابراهیم رییسی گشت ارشاد مدیران راه‌اندازی کند نه گشت ارشاد، تصریح کرد: از زمان گشت ارشاد مدیران گذشته است. سیستم، سیستم نظارت است و خیلی از مسائل را می‌توان با نظارت اصلاح کرد. لازم به گشتن نیست؛ در آمریکا نیز می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم! لزومی نداریم گشت ایجاد شود. اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود.

افرادی که فکر می‌کنند در مسیر قرار دارند و مسلمان واقعی هستند چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟

پزشکیان در پاسخ به این سوال که این بدسلیقگی‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ گفت: این بدسلیقگی‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد. انسان‌هایی به قدرت می‌رسند که سعی می‌کنند تمام قدرت را به دست بگیرند و دیگران را حذف کنند و وقتی این کار را می‌کنند باید توجیهی برای خود و جامعه ایجاد کنند که بتوانند رقیب خود را حذف کنند و به عده‌ای ضدانقلاب و ضد ولایت، مذهب گفته می‌شود که افراد را حذف کنند تا بتوانند خود این‌کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: بارها گفتم که افرادی که فکر می‌کنند در مسیر درست قرار دارند و مسلمان واقعی هستند، چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟! اگر علم و مهارت آن را دارند اجرا کنند، مردم مشکل نخواهند داشت. دیگران بد هستند اما شما که خوب هستید سیاست را اجرا کنید و بگذارید مشکل مردم حل شود، چرا حل نمی‌کنید؟! اما نه تنها حل نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که مردم تصور کنند تمام این نقص و نارسایی‌ها از طرف رهبری است و به رهبری بی‌احترامی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: سیاست‌های کلی به غیر از بحث حجاب، بحث‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی است و اگر به درستی اتفاق بیافتد، مملکت به این روز نمیافتد.

افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنن

وی در خصوص راهکار در این امر، افزود: راهکار اجرای سیاست است و افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند و دانسته و ندانسته کاری را انجام می‌دهند. من به عنوان مسئول وظیفه دارم سیاست‌ها را اجرا کنم، قانون اجرا شود و بر اساس عدالت حکم کرده و مشکلات مملکت را حل شود.

امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای موضوع حجاب است

پزشکیان در واکنش به اینکه مردم تصور دارند امروز اولویت اول مجلس شورای اسلامی در بحث حجاب و عفاف است، گفت: امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای همین موضوع است، اما باید از همین عده سوال کرد؛ شما که تربیت همین افراد را به دست داشتید، چرا کاری کردید که به اینجا رسیده است؟! مگر تربیت دست ما نبود؟! مردم با چه آموزشی اینگونه شدند؟! ما به جای اینکه خود را نقد و ارزیابی کنیم و ببینیم اشکال کار کجا بوده است، با افرادی روبرو می‌شویم که محصول آموزش، مدرسه و صداوسیمای ما هستند.

مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوال که آیا مسئولان ما باید از وجود دوقطبی بترسند، گفت: مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند. یک یا دوقطبی مهم نیست، زیرا اگر زمانی سرمایه اجتماعی را نداشته باشیم این چند قطبی را نیز از دست خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد