Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:55:20 GMT

آمادگی قزاقستان برای همکاری‌های اقتصادی در فارس

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۲۴۰

سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس گفت: خواستار توسعه، تعامل و همکاری دو طرف استان فارس و کشور قزاقستان در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری و کشاورزی هستیم.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، دولتعلی نیسان بعد از ظهر سه‌شنبه سوم اردیبهشت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز بیان کرد: کشور ایران و قزاقستان از دیرباز ارتباطات خوب و دوستی عمیقی با هم دارند که به همین دلیل قزاقستان یک سفارت و دو کنسولگری در شمال و جنوب ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور قزاقستان موقعیت آب و هوایی سردی دارد و به همین دلیل در بخش کشاورزی و سیفی‌جات نیاز به واردات دارد که با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی استان فارس، می‌توان صادرات خوبی در این زمینه به قزاقستان انجام می‌شود.

سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس اظهار کرد: نگاه ما به کشوری همچون ایران تنها به یک منطقه معطوف نیست و آمادگی داریم با حضور تجار قزاقستانی ظرفیت‌های مناطق و استان‌های مختلف ایران با این کشور بررسی و زمینه‌های همکاری در ابعاد مختلف شناسایی شود.

نیسان اضافه کرد: استان فارس به دلیل برخورداری از توانمندی‌های فراوان یکی از استان‌های مشهور در جهان است که متأسفانه مردم قزاقستان شناخت لازم را از این استان ندارند و این در حالی است که شرکت‌های مهندسی ایرانی بسیاری در قزاقستان فعال است که بیشتر آنها از استان‌های شمالی ایران است.

وی ادامه داد: بخش گردشگری استان فارس بسیار غنی و منحصر به فرد است و سازمان گردشگری قزاقستان و مردم ما بسیار علاقه‌مند به همکاری دو جانبه هستیم.

سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس گفت: ظرفیت‌های پزشکی و توریست درمانی و آب و هوای استان فارس از دیگر پتانسیل‌های این منطقه برای گسترش مراودات تجاری با تجار قزاقستان است که ابعاد مختلف همکاری در این دو بخش را با اولویت بررسی خواهیم کرد.

نیسان تصریح کرد: کشور ایران و به ویژه اسکله تجاری بندر شهر بندرعباس یکی از زمینه‌های بسیار خوب کشور قزاقستان برای صادرات خود از راه دریا است که این یک ظرفیت مناسب برای افزایش تعاملات اقتصادی ما و استان فارس است.

وی افزود: وجود خطوط ریلی و راه آهن از کشور قزاقستان و ایران و استان فارس نیز می‌تواند کمک شایانی به همکاری‌های اقتصادی دو طرف کند.

سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با همکاری اتاق بازرگانی فارس، میزبان هیأت تجاری این استان به کشور قزاقستان و بالعکس، دیدار تجار هر دو کشور و تأسیس شرکت‌های مشترک تجاری را محقق کنیم.

نیسان یادآور شد: باور داریم که روابط اقتصادی و دوستی قوی دو کشور باید بیش از پیش محکم و عمیق باشد و ما از برنامه‌ها در این زمینه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان فارس قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی آماده ارائه خدمات تحقیقاتی به محققان و پزشکان جهت آماده‌سازی سلول بنیادی ژله وارتون مورد تایید غذا و دارو و ارائه خدمات درمانی به بیماران پیسی است.

امیرحسین استقلال امروز، ۲۶ فروردین با اعلام این مطلب گفت: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آن‌ها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استقلال اظهار کرد: کاربردهای پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف و مفاصل و تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان ناباروری است که در بعضی موارد فوق درمان‌ها تاییدیه غذا و دارو گرفتند و استاندارد خدمات آن‌ها توسط وزارت بهداشت تعریف شده و برخی موارد در مراحل مختلف تحقیقات هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: در حال حاضر سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت حو سایر زخم ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در دنیا داروهایی تایید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مثل کم خونی داسی شکل وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • شورای همکاری خلیج فارس خواهان خویشتن‌داری شد