Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کافی روز سه شنبه و در حاشیه افتتاح مانژاسب سواری و همچنین افتتاح حمام سنتی و اتاق ماساژ در دانشگاه فردوسی در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: دانشگاه فردوسی مشهد موقعیت مکانی و وجهه اجتماعی و فرهنگی خوبی دارد که می تواند دغدغه خانواده ها برای حضور فرزندانشان در یک محیط سالم ورزشی را پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره هزینه بالای ورزش سوارکاری ادامه داد: تلاش می شود هزینه بالای این ورزش در دانشگاه فردوسی مشهد منطقی باشد و طبیعی است افراد علاقه مند به این ورزش از هزینه های آن اطلاع کامل دارند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد زمین اسب سواری در این دانشگاه آغازی برای آشنایی بیشتر دانشگاهیان با این ورزش اسلامی و باستانی است چون اسب سواری یکی از ورزشهای مورد تاکید دین اسلام است و نوع بشر از گذشته های دور با این حیوان آشنا بوده است و رد پای اسب در تاریخ نشان از ارتباط دیرینه انسان با اوست.
کافی افزود: ویژگی اصلی دانشگاهها و مزیت اصلی آنها حضورافراد فرهیخته و آینده ساز در محیطهای دانشگاهی است لذا نیاز است که دانشجویان افرادی سالم و با نشاط باشند تا بتوانند فعالیت پژوهشی کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد تلاش می کند تا در کنار فعالیت ورزشی، دانشجویان مرتبط با رشته های ورزشی و همچنین محققان و پژوهشگران علمی از امکانات ایجاد شده در فضاهای ورزشی این دانشگاه بهره کافی را برای مطالعات علمی نیز ببرند.

** تمام هزینه پروژه ها از سوی بخش خصوصی پرداخت شده است
مدیر تربیت بدنی دانشگاه فردوسی هم به خبرنگارایرنا گفت: دانشگاه فردوسی مشهد برای ایجاد پروژه های حمام سنتی و اتاق ماساژ و زمین اسب سواری یک ریال هم صرف نکرده و تمام هزینه ها توسط بخش خصوصی و مطابق با شرایط دانشگاه پرداخت شده است.
مهدی سهرابی افزود: با توجه به واگذاری اماکن بدون استفاده درمحیط دانشگاه به پیمانکار، هزینه در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه در طول قرارداد یک ساله مستهلک خواهد شد.
وی ادامه داد: این دانشگاه به دنبال برون سپاری فضاهای خدماتی ورزشی خود است و دانشجویان تربیت شده در رشته های تربیت بدنی توانایی اداره این اماکن را از طریق بخش خصوصی خواهند داشت.
رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرکز تندرستی دانشگاه فردوسی مشهد توسط اعضاء هیات علمی این دانشگاه اداره می شود و مقولات مربوط به ماساژ و حمام سنتی را کاملا علمی زیر نظر دارد و به شکل علمی به این موضوعات ورود می کند.
سهرابی افزود: این دانشگاه در نظر دارد تا فعالیتهای آموزشی خود را در راستای ایفای وظیفه اجتماعی دانشگاه با راه اندازی کلاسهای تابستانه ورزشی از سنین پائین آغاز کند و در ادامه با نگاه بلند مدت از میان این افراد، استعدادها را یافته و پرورش دهد تا در نهایت بتواند افراد مستعد را به ورزش حرفه ای کشور معرفی کند.
وی ادامه داد: وقتی ورزش قهرمانی وجود دارد بهتر است دانشگاه به آن نگاه ویژه ای داشته باشد و در همین راستا این دانشکده برنامه تیم داری را به هیات رئیسه دانشگاه پیشنهاد داده است تا بتوانیم از ظرفیت آموزشی موجود که بسیار مناسب است برای حضور در سطح لیگهای کشور استفاده کنیم.
او هزینه کلاسهای اسب سواری دانشگاه فردوسی مشهد را نسبت به باشگاههای موجود در شهر مشهد مناسب دانست و افزود: برای هر جلسه سوارکاری 200 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

* دانشگاه فردوسی مشهد بر روی اسب درمانی تحقیق می کند
مدیر اجرایی مانژ سوارکاری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر چهار پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه درمان اختلالات جسمی و روانی با کمک اسب (Horse therapy ) دردست تهیه است و نقطه عطف پروژه ها و کارهای پژوهشی در این زمینه این است که در محل دانشگاه و زیر نظراستادان انجام می شود.
محمد مهدی امینی هزینه انجام شده برای راه اندازی مانژ اسب سواری دانشگاه را افزون بر چهارمیلیارد ریال عنوان کرد و افزود: زمین آموزشی مانژ سوارکاری دانشگاه مطلوب و دارای ابعاد 30 در 50 مترمربع است که در کنار آن اسطبل نگهداری برای چهار راس اسب فراهم شده است .
وی ادامه داد: برای سوارکاران مبتدی دو اسب و برای ورزشکاران حرفه ای نیز دو اسب در نظر گرفته شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این فضا استاندارد مطلوب را دارا است و حتی در بارندگیهای اخیر کلاسهای این رشته تعطیل نشد که نشان می دهد این زمین مناسب است هر چند این فضا به صورت آزمایشی تدارک دیده شده و راه اندازی آن دو سال و نیم طول کشیده است.
امینی افزود: در این مدت دانشجویان استقبال مناسبی از این ورزش کرده اند به طوری که هم اکنون ظرفیت کلاسها تکمیل شده است و در حال حاضر امکان ثبت نام جدید فراهم نیست و بااین استقبال در نظر داریم تا علاقه مندان به این رشته را تا مقطع حرفه ای پرورش دهیم.
وی ادامه داد: بدون نگاه به ورزش قهرمانی نمی توان به فعالیت ورزشی پرداخت و وقتی بستر ورزش همگانی فراهم است چه بهتر که به ورزش قهرمانی نیز نگاهی بیندازیم.
او اضافه کرد: هم اکنون بر روی چند نونهال در حال آموزش هستیم و امیدوارم تا پنج سال آینده شاهد برخاستن قهرمانانی در رشته سوارکاری از دانشگاه فردوسی مشهد باشیم.
1922/2030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اجتماعی و فرهنگی حیوان درمان عضو هیات علمی دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۷ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۴ از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر حکایت دارد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • برد پرگل یاران فردوسی‌پور مقابل سرخابی‌های سابق
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • صحبت‌های فردوسی‌پور درباره جنگ قهرمانی استقلال و پرسپولیس و بیانیه‌نویسی‌ها
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است