Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:22:57 GMT

طرح جهادی بهسازی شبکه برق شهرستان دماوند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۶۰۶

طرح جهادی بهسازی شبکه برق شهرستان دماوند آغاز شد

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند از آغاز اجرای طرح جهادی بهسازی شبکه برق این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اصلاح شبکه برق شهرستان و اقدامات پیشگیرانه جهت آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با شرایط بحرانی و احتمالی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اصلاح شبکه برق رسانی شهرستان، دو اقدام موثر در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این موارد احداث پست 63 کیلو ولت در بخش رودهن با هدف رفع مشکل قطعی ها و مقابله با خاموشی های احتمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دومین اقدامی که در شهرستان در حوزه بهبود خدمات برق منطقه در دستور کار است، آغاز اجرای طرح جهادی بهسازی شبکه های برق می باشد که در سال های گذشته نیز شاهد اجرای این طرح بودیم و امسال نیز با توجه به وسعت شبکه برق رسانی، تغییر سیم های برق قدیمی به سیم های خودنگهدار انجام می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه این اقدام با هدف افزایش ایمنی برق به صورت یک طرح جهادی انجام می شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار ناحیه برق دماوند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا شده است و تا 13 کیلومتر نیز ادامه دارد که امید است این میزان تا پایان سال افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: با توجه به اینکه دماوند یک منطقه باغ شهر است لذا شبکه برق منطقه همواره با وجود درختان، بارش ها و ... در معرض آسیب قرار دارد که امید است با بهسازی و نوسازی کابل های برق، خاموشی ها به صفر برسد.
صفری گفت: بر اساس آماری که از مسئولین برق منطقه گرفته شده، شهرستان دماوند نخستین شهرستان در استان است که در سال 98 این طرح جهادی را آغاز نموده که امید است این میزان افزایش یابد.
همچنین بهزاد صبوری، رئیس اداره برق شهرستان دماوند در این خصوص نیز به ایرنا گفت: در راستای پایداری شبکه 20 کیلوولت و جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی و همچنین در راستای رفاه بیشتر حال شهروندان، طرح جهادی بهسازی شبکه برق را با وجود بارش های اخیر آغاز نمودیم.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف تعویض مقره، کنسول، تنظیم فلش سیم و ... اجرا می شود، بیان کرد: امسال با توجه به سهمیه تخصیص یافته از سوی شرکت به شهرستان که 13 کیلومتر می باشد، طی 20 روز اخیر بیش از 6 کیلومتر اجرا شده است و 7 کیلومتر باقی مانده نیز انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون پنج اکیپ با تمامی امکانات و ماشین آلات در منطقه دماوند و بیش از 10 اکیپ در منطقه گیلاوند حضور دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح مواد اولویه توسط اداره برق و اجرا توسط پیمانکار بدون هیچگونه هزینه ایی و بصورت رایگان انجام می شود.
صبوری با بیان اینکه اجرای این طرح را در مناطق صعب العبور در دستور کار قرار داده ایم، گفت: شهرستان دماوند یکهزار کیلومتر شبکه 20 کیلو ولت و یک هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که در سال گذشته توانستیم بیش از 20 کیلومتر طرح جهادی اجرا کنیم و امسال نیز با توجه به اینکه شاهد درختان بسیار، طولانی بودن شبکه و سرقت بودیم، این مهم را از داخل شهر دماوند آغاز کردیم.
وی یکی از اهداف این طرح را پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در شرایط بحرانی دانست و گفت: با توجه به احتمال هرگونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی به ویژه در مناطق دور از دسترس و یا طولانی، این طرح اجرا می شود تا در صورت وقوع حادثه شاهد مشکلی نباشیم.
تهرام/7246//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اصلاح برق طرح جهادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، با وقوع سیل در برخی از نقاط مختلف شهرستان کاشان گروه‌های امدادی و خدماتی برای رفع آثار ناشی از سیل، تخلیه آب و بازگشایی مسیرها به حالت آماده‌باش درآمدند و نیروها تمام توان خود را به کار گرفتند.

یکی از گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان کاشانی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای مسیرها و آزادسازی محورها اقدامات موثری را انجام دادند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

حمیدرضا محمدی فشارکی ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود