Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@18:13:16 GMT

۲۷۱ کیلومتر به شبکه راه‌آهن کشور اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۶۵۳

۲۷۱ کیلومتر به شبکه راه‌آهن کشور اضافه می‌شود

خبرگزاری میزان- معاون ساخت‌وتوسعه زیر بنا‌های حمل و نقل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن خواف- هرات و میانه- بستا‌ن‌آباد تا شهریورماه سال‌جاری ۲۷۱ کیلومتر دیگر به طول شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور، عباس خطیبی با بیان اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن خواف - هرات و میانه - بستا‌ن‌آباد تا شهریورماه سال‌جاری ۲۷۱ کیلومتر دیگر به طول شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود، گفت: اهداف سال ۱۳۹۸ مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ریلی کشور به صورت ویژه در راستای تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی شده و سال جاری با هدف اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی از مسیری دیگر و اتمام راه‌آهن میانه - تبریز و اتصال ریلی ایران به کشور افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - تبریز گفت: اتمام راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد هدف ابتدایی ما در فاز اول این پروژه است که هم اکنون عملیات زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد تکمیل شده و در بخش روسازی نیز ریل گذاری، بالاست ریزی، رلواژ اول و دوم به طول ۱۳۲ کیلومتر و حدود ۶۰ درصد جوشکاری درز ریل و فیبر نوری به اتمام رسیده و عملیات تکمیل خط و ایستگاه بستان‌آباد با پیشرفت حدود ۷۰ درصد در دست اقدام است.

خطیبی با اشاره به شرایط جوی منطقه و سرمای هوا ادامه داد: ممکن است زمان پیش‌بینی شده برای افتتاح با در نظر گرفتن شرایط جوی در پروژه و بارش برف تا به امروز در منطقه کمی به تاخیر بیافتد، اما در صورت تامین به موقع منابع و مساعد بودن شرایط جوی، محدوده میانه تا بستان‌آباد تا تیرماه سالجاری به اتمام خواهد رسید.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن از تلاش برای اتمام عملیات اجرایی بستان‌آباد تا تبریز خبر داد و گفت: زیرسازی مسیر ۸۰ درصد تکمیل شده و بخش عمده باقیمانده عملیات مربوط به پیچیدگی‌های طراحی و مهندسی در محدوده اتصال به ایستگاه راه‌آهن موجود در تبریز است.

وی افزود: در حال حاضر تمرکز بر اجرای عملیات اجرایی عرشه چند دستگاه پل بزرگ است و خوشبختانه با تامین نقدینگی در اواخر سال گذشته بخشی از ورق‌های مورد نیاز برای عرشه فلزی پل‌ها خریداری شده و امیدواریم به زودی شاهد اتمام عملیات عرشه این پل‌ها با دهانه‌های ۳۰ تا ۵۰ متری باشیم.

خطیبی، تملک اراضی محدوده ایستگاه ائل‌گلی تبریز را بخش دیگری از مشکلات این پروژه برشمرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری و اوایل سال ۱۳۹۹ راه‌آهن به ایستگاه ائل گلی برسد که برای این منظور رفع مشکلات معارضین منطقه و آزادسازی مسیر در رسیدن به این هدف به ویژه رفع معارض در محدوده ایستگاه ائل گلی نقش مهمی دارد.

وی تکمیل راه‌آهن خواف - هرات را منوط به رفع مشکلات کمبود منابع مالی این پروژه دانست و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در شهریور ماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به ریل گذاری ۱۸۰ کیلومتر راه‌آهن صرفا در سال گذشته اعلام کرد: برای رسیدن به هدف‌گذاری در سال ۱۳۹۷، ۱۹۴کیلومتر زیرسازی مسیر و بیش از ۱۳ هزار متر مربع عملیات ساخت ایستگاه‌ها انجام شده است.

خطیبی در خصوص برنامه‌ریزی برای سال ۱۳۹۸ بیان کرد: زیرسازی ۲۴۸ کیلومتر مسیر ریلی جدید و تکمیل ریل‌گذاری ۲۴۰ کیلومتر مسیر جزو اهداف سال جاری در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار به ویژه تخصیص اعتبارات نقدی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راه آهن حمل و نقل پروژه مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیمارستان نجف زاده اردبیل که با پیشرفت قابل قبولی در حال احداث است در روزهای پایانی سال گذشته از اعتبار ۸۴ میلیارد تومانی بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل ادامه داد: برای شبکه آبیاری سبلان ۲۰ میلیارد تومان و شبکه کشاورزی مغان نیز ۲۰ میلیارد تومان از این منابع ملی ابلاغ شده است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تالار اردبیل

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در مورد تنها پروژه حوزه فرهنگی نیز گفت: برای تکمیل تالار شهر اردبیل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا این پروژه زیربنایی حوزه فرهنگی و هنری نیز به سرعت تکمیل و راه اندازی شود.

شایقی اظهار کرد: در مجموع ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از ۹۲ پروژه استانی در روزهای پایانی سال اختصاص یافت تا تحول خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها عمدتاً در بخش زیرساخت شهرک های صنعتی، تکمیل سالن های ورزشی، واحدهای آموزشی نیمه تمام، طرح های صنعتی و تولیدی با اشتغال بالا، طرح های آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری و … است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل تعداد زیادی از طرح های پیشران توسعه استان اردبیل در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم به سرانجام برسد.

کد خبر 6064243

دیگر خبرها

  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده های مازندران
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • تأکید مخبر بر تسریع در عملیات جاده‌سازی محور کندوان
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است