Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- وزیر کشور در نشست بررسی روند بازسازی مناطق سیل زده با استانداران معین در تهران از تمامی استان های معین خواست تا امکانات خود را برای مناطق سیل زده بسیج کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در نشست 'بررسی روند بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در استانداران 16 استان معین که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از استان هایی که در موضوع مقابله با سیل استان های لرستان، خوزستان و گلستان وارد عمل شدند، گفت: این همکاری و فعالیت مشترک در مرحله بازسازی و نوسازی هم باید ادامه یابد تا در زمانبندی مشخص بازسازی ها سریع تر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سیل زدگان اکنون در شرایط مناسبی زندگی نمی کنند و در خوزستان هم هوا در حال گرم شدن است؛ لذا اقدامات باید با سرعت بیشتری انجام شود؛ دولت هم تسهیلاتی به همین منظور اندیشیده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر در مرحله ساخت و ساز همکاری و همفکری باشد می توان قبل از موعد زمان بندی شده اقدامات لازم را انجام داد و کارها نیز باید در استان ها با مدیریت، نظارت و زمان بندی مشخص بنیاد مسکن دنبال شود.
وی ادامه داد: بهتر است کار به پیمانکاران استانی سپرده شود چون آنان استان خود را بهتر می شناسند و هر شهر نیز به یک استان معین واگذار تا ساخت و سازها انجام شود.
وی استاندار را مسئول هماهنگی عنوان کرد و افزود: استان های معین باید منابع و امکانات خود را به مناطق سیل زده منتقل کنند و استاندار نیز روی همه موضوعات باید نظارت داشته باشد.
رحمانی فضلی همچنین از همه نهادهای ذیربط خواست تا اقدامات خود را روی سایت گزارش دهند تا همه مردم ایران ببینند در کدام استان ها و شهرها و به چه میزان خسارت وارد شده و گزارش کارها و خدمات هم باید روی سایت به صورت هفتگی اطلاع رسانی شود.
وی اضافه کرد: همه خدمات، اقدامات و منابع حتما بصورت متمرکز توزیع شود و به گونه ای عمل نشود که یک نفر چند بار امکانات دریافت کند و از آن سو فرد دیگری هیچ امکاناتی دریافت نکند.
سیام**7329

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت كشور سيل رحماني فضلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته

تین نیوز

مدیرکل راه آهن فارس در تشریح عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ قریب ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس حمل شد که رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات نسبت به سال ۱۴۰۱ را می توان از جمله مهم ترین دستاورهای این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهرداد انصاری با بیان اهم اقدامات حوزه حمل بار و مسافر و زیرساخت و بهره برداری راه آهن فارس در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار و نیز خدمات مسافری به شهروندان به صورت شبانه روزی در راه آهن فارس ارائه می شود.

وی در مورد مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار بیان کرد: رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن های بارگیری شده، رشد ۹ درصدی تناژ نخلیه، رشد ۷۴ درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود. 

مدیرکل راه آهن فارس اظهار کرد: محمولات پتروشیمی استان، محمولات سنگ آهن مورد مصرف فولاد مبارکه، حمل خودرو و گندم از جمله بارهای عمده ای است که توسط ناوگان ریلی فارس جابه جا شده است.

مدیرکل راه آهن فارس افزود: بازاریابی گسترده با نگاه بر درآمد کیفی در جذب بارهای ریل پسند و شناسایی مراکز تولید و عرضه بارهای انبوه و هم چنین تعاملات صورت گرفته با این مراکز از جمله دیگر اقدامات حوزه حمل بار و بازرگانی بود.

وی در خصوص عملکرد حوزه مسافری راه آهن فارس گفت: در سال گذشته حمل بیش از ۵۵۰ هزار نفر مسافر توسط ۱۰۵۶ رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی به صورت رفت و برگشت انجام و خدمات مسافری نیز به بهترین نحو به مسافران عزیز ارائه شد.

انصاری درباره اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان راه آهن فارس در سال گذشته یادآور شد: آغاز بارگیری محمولات سنگ آهن در ایستگاه مهیار، اعزام ۱۲۲۵ رام قطار باری، برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل عملیاتی،  برگزاری آزمون های ادواری مختص مشاغل فنی، تعویض ۵ دستگاه تراکشن موتور لکوموتیو، تعویض محور در ۹ واگن مسافری و باری، جذب پرسنل عملیاتی در قسمت های موردنیاز و انجام ۳۰۸ مورد تعمیرات ویژه واگن ها و اجرای ۶۵ مانور عملیاتی در بلاک ها و ایستگاه های راه آهن فارس از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه آهن فارس با اشاره به اقدامات حوزه فنی و زیربنایی هم گفت: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور کمک به تولیدات داخلی از جمله مهم ترین برنامه های این اداره کل است که در کنار سایر ظرفیت های ریلی استان، با برنامه ریزی انجام شده در سال گذشته ساخت و راه اندازی بارانداز ریلی مهیار نیز به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه های فنس کشی محوطه سوخت ایستگاه آباده و احداث سایبان پارکینگ ساختمان کنترل شیراز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شیراز، انجام بازدیدهای مستمر جهت شناسایی عیوب محور ریلی، زوال برداری ترانشه ها به میزان ۷۷۵ مترمکعب، ۱۲۵ مترمکعب لایروبی پل ها، ۴۵۷۵۰ متر لایروبی کانال ها، انجام ۶۶ بند عملیات جوشکاری، انجام سرویس دیزل ژنراتورهاف مناسب سازی مسیر نابینایان، راه اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک(شیردهی) و نصب و راه اندازی سخت افزاری مرکز ۱۵۰۰ شماره ای تحت شبکه آوا، نصب دستگاه های پوشش رادیویی در طول محور از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه فنی و زیربنایی این اداره کل است که پس از تشکیل ۲۰ جلسه کنترل پروژه در سال گذشته به سرانجام رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم
  • توصیه به گندمکاران برای مبارزه علیه آفت سن گندم
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران