Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات خسارت دیدگان ناشی از حوادث طبیعی در کشور خبر داد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد میدری عصر امروز در جلسه با مدیرکل بنیاد مسکن و رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان، اظهار داشت: برای ساماندهی و یکپارچه‌سازی اطلاعات در مناطق دچار بحران و حوادث، طرح جمع‌آوری اطلاعات خسارت‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال وقوع سیل و وارد آمدن خسارت به بسیاری از استان‌ها، این طرح به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: روش‌های سنتی برای جمع‌آوری و کسب اطلاعات میدانی از مناطق آسیب‌دیده به دلایل مختلفی مانند زمان‌بر بودن جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت اطلاعات، خطای انسانی و نبود ابزار کنترل صحت اطلاعات اخذ شده، مبنای درستی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی به وجود نمی‌آورد.

715 واحد مسکونی روستایی و شهری گمیشان بر اثر سیل تخریب شد800 سری لوازم خانگی بین مددجویان سیل‌زده شهرستان آق‌قلا توزیع شدرئیس‌کل دادگستری گلستان: انفجارهای سپاه در مناطق سیل‌زده با مصوبه شورای تأمین استان بود

وی تصریح کرد: الکترونیکی شدن فرآیند جمع‌آوری و ثبت اطلاعات، کسب اطلاعات درست و در نتیجه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مناسب برای اولویت‌بندی تسهیلات و اختصاص آن به افراد خسارت دیده واقعی را می‌توان از جمله مزایای این طرح اعلام کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری اطلاعات خسارت دیدگان ناشی از حوادث طبیعی پس از اجرا در استان گلستان به عنوان طرح جامع در کشور و در هنگام وقوع حوادث طبیعی مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حوادث نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد کاهش داشت.

سید رضا عباسی نیشابوری افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۶ حادثه طبیعی از قبیل سیل، زلزله، برف، سرما و مسایل ناشی از افت فشار گاز ثبت شد که مهم‌ترین آنها سیل مرداد ماه کلات و درگز و سرما و افت فشار گاز در زمستان این سال بود.

وی ادامه داد: پارسال هیچ فوتی در جریان حوادث طبیعی در استان نداشتیم و این در حالی بود که در جریان حوادث طبیعی سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۳ نفر جان باختند که ۱۰ نفر از آنان در سیل مرداد ماه اطراف مشهد کشته شدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال عمده حوادث طبیعی شامل گرد و غبار و آلودگی هوا، خشکسالی و بارش برف نیمه بهمن ماه و ایام انتخابات در ۱۱ اسفند ماه بود که در جریان بارش برف ۱۴ بهمن ماه به حدود هزار نفر در پیست اسکی شیرباد امداد رسانی شد.

عباسی نیشابوری با اشاره به کاهش حوادث طبیعی در استان افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع حوادث طبیعی به ویژه سیل و خشکسالی ۳۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، زیربنایی و مسکونی استان خسارت وارد شد که این رقم پارسال ۳۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بود که در بخش کشاورزی و خشکسالی بود.

وی اضافه کرد: با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شاهد بارش ۹۳ میلیمتری باران در خراسان رضوی بودیم که این رقم در مدت مشابه سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۸۸ میلیمتر باران بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل کاهش حوادث طبیعی و به تبع آن کاهش خسارت در حوزه حوادث ناشی از سیل انجام اقداماتی نظیر لایروبی رودخانه‌ها بوده است.

عباسی ادامه داد: پارسال و همچنین دربخشی از سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها توسط شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی لایروبی و ۵۵۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه‌های استان نیز رفع تصرف شد که نتایج این اقدامات می‌تواند به نوعی از دلایل کاهش اثرات سیلاب‌ها در سال گذشته باشد هرچند اعلام دقیق‌تر دلایل کاهش اثرات بلایای طبیعی نیازمند مطالعات کارشناسی بیشتر است.

دیگر خبرها

  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد