Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ظرفيت هاي بسياري در حوزه فناوري کشور وجود دارد اما تا کنون موفق نشده ايم از اين ظرفيت ها به درستي استفاده و آنها را تقويت کنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا منصور غلامي، سه شنبه در نشست با فعالان علم و فناوري و شرکت هاي فناور و دانش بنيان مستقر در پارک علم و فناوري استان فارس در شيراز با تاکيد بر اينکه براي توسعه کشور بايد از مسير فناوري عبور کنيم، اظهار داشت: سال هاي طولاني است که کشور ما وارد کننده انواع فناوري‌هاست و در بعضي مقاطع نيز پيشرفته ترين و به روزترين فناوري هاي دنيا را وارد کرده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: وابستگي زيادي به فناوري‌ها و توليدات کشورهاي ديگر داريم که بدون ترديد ادامه اين وضعيت، تبعاتي هم در پي خواهد داشت.
غلامي اضافه کرد: در سياست هاي کلان و توسعه آموزش عالي کشور، حمايت بيشتر و قوي تري از بخش فناوري انجام خواهد شد.
وزير علوم افزود: اگر چه تاريخچه ورود کشور ما به حوزه فناوري زياد نيست اما بايد با تلاش همه مسئولان و صبر پيشه کردن صاحبان فکر و نوآوري، به سمت رونق فضاي کسب و کار شرکت هاي دانش بنيان حرکت کنيم تا به تبع آن شتاب بيشتري در توسعه کشور ايجاد شود.
** ديوان سالاري از موانع فرا روي شرکت هاي دانش بنيان است
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عدم آشنايي بعضي از بخش‌ها با حوزه هاي دانش بنيان، احتياط زياد مديران و ديوان سالاري (بوروکراسي اداري) موجود، از جمله موانع فراروي شرکت هاي دانش بنيان فعال در کشور است.
غلامي بيان کرد: شناخت بخش هاي مختلف و همچنين ارتباط گيري با مسئولان دلسوز از جمله مواردي است که مي تواند مسايل و موانع پيش روي شرکت هاي دانش بنيان را برطرف کند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: به جز حمايت هايي که از طريق اين وزارتخانه و پارک هاي علم و فناوري از شرکت هاي دانش بنيان مي شود بايد کمک هايي از سوي ساير دستگاه هاي اجرايي به اين امر اختصاص داده شود.
وي اظهار داشت: مروري بر تاريخچه شرکت هاي موفق دانش بنيان، مويد اين است که صبر و تلاش 2 مولفه مهم آنها در مسير پيشرفت بوده است.
غلامي بيان کرد: حمايت دستگاه هايي که اقدام به صدور مجوزهاي مختلف در حوزه توليد و صادرات مي کنند، پرداخت تسهيلات بانکي مناسب و همچنين استفاده از محصولات شرکت هاي دانش بنيان در داخل کشور، از جمله مواردي است که در موفقيت هر چه بيشتر اينگونه شرکت ها تاثير گذار است.
اين مقام مسئول ادامه داد: پارک هاي علم و فناوري، وظيفه حمايت قانوني از شرکت هاي نو پا (استارت آپ‌ها) و شرکت هاي دانش بنيان را برعهده دارند تا ايده هاي خلاقانه با روش هاي توليدي به محصول تبديل شود.
غلامي افزود: همچنين همه دستگاه هاي ذي ربط بايد تلاش کنند تا رونق فضاي کسب و کار شرکت هاي دانش بنيان با سرعت مطلوبي به پيش رود زيرا بخش قابل توجهي از آينده کشور ما در زمينه توسعه اقتصادي وابسته به فعاليت هايي است که در مراکز رشد و پارک هاي علم و فناوري انجام مي شود.
در ادامه اين نشست از سامانه هوشمند سازي جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي فشرده (CNG) که توسط يکي از شرکت هاي مستقر در پارک علم و فناوري فارس ساخته شده، رونمايي شد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين پيش از شرکت در اين نشست، در آيين افتتاح مجتمع کارگاهي پايلوت فناوري شرکت کرد.
اين واحد کارگاهي به شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک علم و فناوري فارس کمک مي کند تا ايده و طرح هاي علمي خود را به مرحله تجاري سازي برسانند.
9873 /6118 /2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو