Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 290 میلیون دلار محصولات کشاورزی از مبادی گمرکی استان در سال 1397خبر داد.

اکبر فتحی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: صادرات این بخش در سال گذشته نسبت به سال 96 افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.
وی اقلام عمده صادراتی بخش کشاورزی استان را شامل کشمش، لبنیات ( پنیر، دوغ و خامه)، گوجه فرنگی، آب سیب، کاهو و کلم عنوان کرد و افزود: این محصولات به بیش از 30 کشور مختلف از جمله عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات، رومانی، ترکیه، یوگسلاوی و روسیه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کل صادرات غیرنفتی استان را 13درصد اعلام کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد استان آذربایجان شرقی در تولید بیشتر محصولات دارای مزیت نسبی آشکار بوده و می بایستی زمینه سازی های لازم جهت افزایش صادرات بخش کشاورزی فراهم شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: توفیق برنامه های صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند اتخاذ رویکردهای همه جانبه و فرایندی است که در سایه همکاری نظام بانکی، گمرک، صندوق حمایت از صادرات و تشکل های صادراتی محقق می شود و در صورت هماهنگی بخش های مختلف کشور می توان در مسیر رشد چشمگیر صادرات گام برداشت.
در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با سهم 23 درصدی در اشتغال، سهم 13 درصدی در صادرات غیرنفتی و 15 درصدی در ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان، سالانه در حدود 5 میلیون تن محصول تولید می شود.
3071/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت كشاورزي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی در گرمسار ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ابراز داشت: برای این تولید و سرمایه گذاری نیز هیچ محدودیت و سقفی نیست.

وی ضمن بیان اینکه دو وزارتخانه نیرو و جهاد باید مشکلات موجود بخش کشاورزی را حل کنند، افزود: نباید این چالش‌ها بر سر بستن سهم آب چاه کشاورزی خالی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه صدور مجوز واردات مشروط به خرید محصولات داخلی است، ابراز داشت: این نکته به تاجران نیز گفته شد که با کمک گرفتن از صنایع تبدیلی بتوانند به تحقق این مهم کمک کنند.

نیکبخت ضمن بیان اینکه جهش تولید نیازمند دست به دست هم دادن مردم و بخش دولتی است، تصریح کرد: باید موانع موجود را برداشت و اجازه ندهیم بن بست‌ها باقی بماند.

وی ضمن بیان اینکه انجام صادرات به آموزش تولید کنندگان نیز نیاز دارد، افزود: گره خوردگی تولید و صادرات باید به این نحو باشد که بخشی از تولید برای تازه خوری و قسمت دیگر برای صادرات منظور شود.

کد خبر 6082082

دیگر خبرها

  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده