Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وحدت و هماهنگی میان جناح‌های سیاسی عنوان کرد: تحریم‌ها زمانی غیرموثر است که شاهد همگرایی میان جناح‌های سیاسی باشیم.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس بیان کرد: عهد خدمت‌گزاری خود را با مردمان قزوین، البرز و آبیک تجدید می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره پیگیر مطالبات آنها هستم. در روزهای نخست سال شاهد بودیم که بیش از نیمی از استان‌های کشور درگیر سیل بودند. حجم تخریب‌های مالی و خسارات جانی در کشور بسیار بالا بود. ضمن تشکر از همه اقدامات دولت، همراهی مردم، تشکل‌های مردم‌نهاد، ارتش و سپاه و به ویژه جوانان قیور استان‌های سیل‌زده باید نکته‌ای قابل تأمل را در حادثه اخیر بیان کنم آن هم ساختارهای فرسوده برای اداره کشور، ضعف در سیستم مدیریت بحران، عدم توجه و رعایت قانون طبیعت، تخریب محیط‌زیست و عدم رعایت روابط و معیارهای فنی و تخصصی است. این موضوع می‌طلبد که اصلاح ساختار را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: این روزها وضعیت معیشتی مردم وضعیت خوبی ندارد. در این شرایط نقش تحریم‌ها نیز قابل توجه است. تحریم‌ها زمانی غیرموثر است که همدلی و وحدت میان تمام جناح‌های سیاسی برقرار باشد و از خط و نشان‌ها خبری نباشد. این تحریم‌ها در کشور ما در تمامی دوره‌ها وضع می‌شد ولی میزان تأثیرگذاری این تحریم‌ها به میزان اعتماد میان حاکمیت و ملت ارتباط دارد و در این راستا آزادی بیان و نقد درون‌ساختاری امری مورد توجه است. شکاف میان سطح زندگی مسئولان و ملت و تفاوت میان درک جامعه از موضوعات و درک حاکمیت شرایط را سخت‌تر می‌کند که باید هر چه سریع‌تر برای پر کردن این فاصله‌ها اقدام شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شعار امسال با عنوان رونق تولید زمانی محقق می‌شود که ما در مقابل فساد ایستادگی کنیم. نباید بگذاریم که ریشه‌های فساد پیشروی کند. وقتی که شفافیت در عملکرد کلان وجود نداشته باشد و با فساد برخورد نشود این فساد در زیرمجموعه‌ها نیز شکل می‌گیرد و در نهایت فسادی سیستماتیک پایه‌های هر بنیانی را سست می‌کند. امروز مردم به فساد، اختلاس و عدم شفافیت اعتراض دارند. مردم از بی‌عدالتی‌ها و تبعیض آشکارا انتقاد دارند. راه مقابله با فساد اجرایی با موضوعاتی همچون پنجره واحد، الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات، پاسخگویی الکترونیکی و الکترونیکی کردن استعلام‌ها، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و توجه به قانون ارتقا سلامت اداری است.

زرآبادی تاکید کرد: اولویت مجلس، دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات باید نظارت بر اجرای قوانین شفافیت و ضدفساد و گزارش مردم باشد. بر کسی پوشیده نیست که تصویب و اجرای صحیح قوانین در فرهنگسازی جامعه تأثیر مستقیم دارد. به ویژه زمانی که طرح و قوانین از درون جامعه و در راستای مطالبات عمومی باشد. اگرچه گلایه و نقد به خود ما نمایندگان نیز باز می‌گردد. «چون دوست دشمن است شکایت کجا برم».

وی ادامه داد: در مجلس در حوزه زنان و خانواده موضوعاتی عنوان شد که متأسفانه از سوی برخی همکاران با توجه به همراهی‌ها و اشتیاق‌ها موجب شد که به نتیجه نرسد. عدم حمایت از طرح کودک‌همسری و مطرح کردن موضوع تشویق بارداری برای زنان زیر ۲۰ سال که نمی‌دانم چگونه و چطور کارشناسی شده است و همچنین رد شدن موضوع افزایش مشارکت سیاسی زنان از سوی مجلس از جمله این موارد است. در حالی که نیمی از موکلان و رای‌دهندگان را زنان کشور تشکیل می‌دهند علاوه بر مسائل زنان و خانواده امروز شاهدیم که درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب اقدامی مطلوب انجام نشده است. کلیدواژه این بیانیه جوانان هستند. حمایت از جوانان هزینه دارد، هزینه‌ای که بزرگترین سرمایه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • نوزدهمین جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس