Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:22:46 GMT

آموزش پرورش باید دین باور و دین پرور باشد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۹۵۳

آموزش پرورش باید دین باور و دین پرور باشد

بنیانیان با اشاره به اینکه تنها در مدرسه می توان فرهنگ سازی آگاهانه انجام داد، گفت: آموزش پرورش باید دین باور و دین پرور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن بنیانیان» عصر امروز (3 اردیبهشت) در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی در جوار حرم رضوی، اظهار کرد: وظیفه داریم تا میزان و عمق کار خیران مدرسه ساز را در جامعه تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور آگاهانه فعالیت های انسانی در کارهای خیر، گفت: مدرسه سازی کار خیری است که در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و فلسفه کار خیر، تجلی بخشیدن به ویژگی های انسان است که خداوند در فطرت آنان قرار داده است.

 

بنیانیان با بیان اینکه همه انسان ها به دنبال حقیقت طلبی هستند و همه زیبایی را دوست داریم، افزود: ادیان الهی فطرت انسان ها را بیدار می کنند و خیران این مهم را تجلی بیرونی و عینی کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه خیران با مدرسه سازی قیامت باوری را در عمق وجود فرزندان این مرز و بوم نهادینه می کنند، ادامه داد: ذات مدرسه مرکز انتشار تربیت و دانش و کار خیر است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر دینداری می خواهیم باید بدانیم که بخش مهمی از دین در نظام آموزشی و تربیتی است بنابراین تا دین وارد عرصه سیاسی و اقتصادی جامعه نشود جوانان و نوجوانان شیرینی دین را نمی فهمند.

 

بنیانیان با اشاره به اینکه با مشوق می توان رفتار انسان ها را اصلاح کرد، افزود: باید بتوانیم برای هر رفتار علاقه و تمایل درونی ایجاد کنیم که ریشه آن در باورهای فرد و دانش و آگاهی و معرفت باشد که به این رفتار فرهنگی ماندگار می گویند و کار مدرسه چنین کار سخت و پیچیده است.

 

وی با اشاره به اینکه تنها در مدرسه می توان فرهنگ سازی آگاهانه انجام داد، گفت: آموزش پرورش باید دین باور و دین پرور باشد.

 

رئیس سابق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: خیران با کار خیر موجی از کار خیر در خلقت پایه گذاری می کنند که معلوم نیست انتهای آن کجاست.

 

بنیانیان با اشاره به اینکه اگر نیت کار خیر رضای خداوند باشد جنس آن از نوع جنس کار شهداست، گفت: کار خیر تنها مدرسه سازی نیست بلکه با محبت و لبخند هم می توان کار خیر انجام داد.

 

وی از خیران درخواست کرد تا فعال شوند و در بین اقوام و خویشاوندان تشکلی راه اندازی کنند و کار خیر مدرسه سازی را که از زیباترین و ماندگارترین کارهای خیر است را توسعه دهند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران سپاه نیمه شعبان امام زمان عج مراجع اخبار رژه روز ارتش شبستان بیرجند بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی