Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@07:46:14 GMT

یک میلیارد مدرک اطلاعاتی شهرداری مشهد در دسترس عموم است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۰۱۹

یک میلیارد مدرک اطلاعاتی شهرداری مشهد در دسترس عموم است

شهریار آل شیخ روز سه شنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: سامانه 'فاش' در شهرداری مشهد پارسال راه اندازی شد که در ابتدا موضوع قراردادها را در این سامانه بارگذاری کردیم و به مرور اطلاعات املاک و دیگر اطلاعات نیز در این سامانه در حال بارگذاری است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری شهری طی سال گذشته ادامه داد: از تمامی مجموعه‌های نوآور می ‌خواهیم ما را در حل مسائل شهری کمک کنند چون خیلی از فعالیتها نیازمند مهندسی مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آل شیخ در خصوص منطقه بندی جدید شهری در مشهد نیز افزود: این طرح اسفند ماه پارسال ابلاغ و مصوب شد و طی چند مرحله اجرایی خواهد شد چون منطقه بندی باید دارای زیرساخت فیزیکی و داده ای مشترک باشد و پیچیدگیهای خاص خود را دارد.
وی با بیان این که حریم شهر مشهد در طرح جامع این شهر سه برابر شده است ادامه داد: حریم مشهد از 25 هزار هکتار در طرح جامع قبلی به 80 هزار هکتار در طرح جدید رسیده است.
معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: تمامی روستاهای حریم مشهد از لحاظ تاریخی، آماری و نقشه کشی شناسایی هویتی شده اند و این شناسنامه در قالب یک اطلس به زودی رونمایی خواهد شد.
آل شیخ با بیان این که پارسال در مشهد تخلف فروشی نداشتیم افزود: سال گذشته طبق طرح جامع، ساخت و ساز بیشتر از 23 متر ارتفاع ممنوع بود و حتی یک پروانه ساخت و ساز با ارتفاع بیشتر از 23 متر صادر نشد و به سمت تراکم فروشی نرفته ایم.
وی در خصوص ترکیب نیروهای شهرداری نیز گفت: در شهرداری مشهد 14 هزار و 959 نفر در قالب قراردادهای مختلف مشغول فعالیت هستند و سیاست شهرداری تعدیل نیرو نیست بلکه تغییر در الگوی کاری است.
او که عضو کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هست گفت: به زودی اولین اتاق فکر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خارج از تهران در مشهد افتتاح خواهد شد.
شهرداری کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه شهری است که در طرح جدید، این مناطق به 17 منطقه افزایش می یابد.
1922/7505
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ساخت و ساز شهرداری مجمع تشخیص مصلحت نظام مشهد معاون برنامه ریزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر منطقه یک شهرداری مشهد گفت: نظارت بر ساخت و سازها در محدوده و حریم شهرها از وظایف اصلی و بسیار مهم شهرداری ها به منظور صیانت از حقوق شهر و شهروندان و زمینه ساز حفظ کیفیت و استاندارسازی در توسعه شهرها است.

حسین عبدالله زاده افزود: ۵۷۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه در راستای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز ها در سال گذشته مهر و موم شد. و از این تعداد ۲۵۴ مورد فک پلمب و ۵۱ مورد با پیگیری مالکان و رفع نواقص و کاستی ها منجر به رفع پلمب شده است.

وی ادامه داد: در این راستا پارسال تعداد ۸۸۸ مورد اخطاریه توقف عملیات عمرانی و ساختمانی برای واحدهای دارای ساخت و ساز غیر اصولی و ناایمن صادر شد و بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی صادر شده است .

عبدالله زاده افزود: همچنین هفت مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز بنا، منجر به اجرای برش اسکلت توسط شهرداری منطقه شد که این عملیات نیز در مساحتی بالغ بر ۶۶۰ مترمربع اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته با پیگیری مهندسان اداره نظارت بر ساخت و سازهای منطقه مبنی بر اجرای آرای قضایی صادره، ۴۱ مورد اجرای رای قلع کمیسیون ماده 100 توسط خود مالکان انجام شد.

منطقه یک شهرداری مشهد با هزار و ۵۰۵ هکتار وسعت به لحاظ مرکزیت شهری از نظر تجاری ،‌اداری ،‌جمعیت و ترافیک بیش از اندازه ای را در خود جای داده ،این شهرداری در سال ۱۳۶۳تآسیس گردیده است.

این منطقه محل تمرکز عمده فعالیت های مرکز شهری شامل بانک هاو ادارات دولتی، دفاتر روزنامه ها و انتشارات، بیمارستان ها مراکز پژوهش، فروشگاه های بزرگ است و در ساختار شهری جایگاه خاصی دارد. جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۷ هزار نفر است.

این منطقه از شمال به میدان استقلال، بلوارفردوسی، میدان فردوسی، بلوار سپهبد قرنی، خیابان توحید ، میدان شهدا، از شرق به خیابان دانشگاه، میدان دکتر شریعتی، خیابان کوهسنگی، از جنوب به بلوار شهید محمد منتظری، میدان فلسطین، بلوار ملک آباد، میدان آزادی و از غرب به میدان آزادی، بزرگراه آزادی، میدان استقلال متصل است.

 
 

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • سودجویان زیر ذره‌بین شهرداری؛ حریم این منطقه دردسرساز شد