Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در گفت: وگو با رسانه صهیونیستی تاکید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه ایران نمی‌تواند به تغییر در سیاست‌های این کشور منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره تحریم‌های نفتی علیه ایران و عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت این کشور گفت که این مسئله می‌تواند برای آمریکایی‌ها و شخص «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دردسر ساز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دان شاپیرو» امروز سه‌شنبه (سوم اردیبهشت) در گفت‌وگویی اختصاصی با «رادیو اسرائیل» گفت: «تحریم‌های ترامپ علیه ایران منجر به تنش با کشور‌ها خواهد شد».

او این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را تأثیرگذار دانست و گفت: «همانگونه که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باعث ایجاد تنش بین آمریکا و اروپا شد و هم‌اکنون نیز باعث شکل‌گیری تنش با چین، هندوستان، ژاپن، کره جنوبی می‌شود. این کشور‌ها معافیت خرید نفت ایران را داشتند».

این مقام سابق آمریکایی، اذعان کرد که علی رغم فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، این فشار‌ها و اقدامات بدون همراهی کشور‌های دیگر نتیجه مورد نظر واشنگتن را نخواهد داشت. او گفت: «بسیار سخت است که این فشار‌ها بدون حمایت سایر کشو‌ها به تغییر سیاست‌های ایران منجر شود. این همان چالش اصلی پیش‌رو دولت ترامپ و حامیان آن است یعنی حرکت از اعمال فشار به سوی تغییر سیاست».

سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو گفت که ترامپ اگر چه با خروج از برجام دست به اعمال فشار علیه ایران زده، ولی خود او نیز بابت این کار تحت فشار است چرا که بعد از گذشت این مدت، به دنبال نتایج واضحتری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هست.

او افزود: «ترامپ قصد ندارد جبهه جدید در خاورمیانه باز کند. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد ترامپ که خود منتقد شدید جنگ عراق بوده و به دنبال خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه است، به دنبال حمله به ایران باشد».

به گزارش خبرگزاری «سما»، شاپیرو در چرایی خروج آمریکا از توافق برجام نیز گفت: «از نظر من، ترامپ با این کار دو هدف داشته است؛ یا اینکه او به دنبال مذاکرات برای دست یابی به توافق هسته‌ای جدید است. چرا که در این صورت تلاش خواهد کرد توافق سخت و با مدت طولانی‌تر محقق شود». «یا هدف او این است که ایران خود از توافق هسته‌ای خارج شود تا از این طریق، کشور‌های دیگری نیز به آمریکا برای اعمال تحریم و فشار‌ها ملحق شوند».

توافق هسته‌ای ایران با غرب یا همان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تیر ماه سال ۹۴ (۲۰۱۵ میلادی) بین ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه) و اتحادیه اروپا منعقد شد. با این حال، دولت دونالد ترامپ در اقدام یکجانبه در اردیبهشت ۹۷ از آن خارج شد.

از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپا متعهد شده است که تعهدات خود در ذیل برجام پایبند باشد و برای دسترسی ایران به منابع مالی حاصل از صادرات خود و تبادل تجاری با سایر کشورها، ساز و کار مالی «اینستکس» ایجاد کند. کانال مشابه این ساز و کار اخیرا در ایران نیز تشکیل شده و منتظر تعهدات طرف اروپایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت ایران تحریم نفتی دشمنی آمریکا تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ