Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:12:41 GMT

کشاورزان بابت مصرف کم برق 218 میلیون تومان پاداش گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۰۴۷

کشاورزان بابت مصرف کم برق 218 میلیون تومان پاداش گرفتند

هیوا لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طرح پاسخگویی بار وزارت نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این طرح کشاورزانی که در فصل گرما (15 خرداد تا 15 شهریور) متعهد به خاموش کردن پمپ چاه های خود در ساعات اوج مصرف برق شوند، مزایایی دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: کشاورزانی که در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 24 در فصل گرما با این شرکت همکاری کنند از مزایای برق رایگان و پاداش نقدی بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لهونیان یادآور شد: کشاورزان می توانند یکی از این بازه های زمانی که اولویت ساعت 12 تا 16 است را برای خاموش کردن پمپ چاه های خود انتخاب کرده و به کاهش بار کمک مصرف کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه 24 درصد مصرف برق استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند، مصرف برق آنان در دیگر ساعات روز رایگان محسوب و مبلغی نیز به عنوان پاداش به آنان پرداخت می شود.
لهونیان مشارکت کشاورزان در این طرح را در ساعات اوج مصرف برق (بویژه بازه زمانی 12 تا 16) به نفع آنان دانست و گفت: از لحاظ علمی نیز آبیاری در اوج گرما برای گیاهان و درختان مضر است.
وی تاکید کرد: در صورتی که مشترکان بخش کشاورزی طرف قرارداد با شرکت برق، در هر دوره یک ماهه تا 150 کیلووات ساعت نیز تخلف داشته باشند به عنوان همکار این شرکت همچنان محسوب شده و این اقدام آنها نقض تعهد نیست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: اگر مصرف برق مشترکی از این میزان بیشتر باشد، نقض تعهد محسوب می شود و نسبت به دیگر مشترکان پاداش کمتری دریافت می کند.
لهونیان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی وزارت نیرو در صورت اعمال خاموشی در فصل گرما، کشاورزان همکار و متعهد به این طرح در سال جاری از برنامه خاموشی ها حذف یا کمتر مشمول این بخش می شوند.
شرکت توزیع نیروی برق کردستان به 637 هزار و 530 مشترک خدمات می دهد و 100 درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی برق وزارت نیرو کشاورزان مصرف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرما در بنگلادش قربانی گرفت

کارشناسان هشدار داده‌اند میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض تأثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، بر اساس گزارش‌ها، یک زن میانسال صبح روز گذشته در این کشور بر اثر گرمازدگی جان باخت. تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تصمیم گرفته است تمامی مدارس، دانشکده‌ها و موسسات آموزش فنی در سراسر کشور را از ۲۱ تا ۲۷ آوریل (۵ روز آینده) تعطیل اعلام کند.

همچنین دولت بنگلادش از مقامات ذیربط خواست تا اقدامات پیشگیرانه را برای مدیریت گرمای تابستان که در بخش‌هایی از این کشور به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است، اتخاذ کنند.

اداره هواشناسی بنگلادش (BMD) پیش‌تر «هشدار موج گرما» صادر کرده است.

مقامات بنگلادش اعلام کردند بالاترین دمای این کشور در تابستان امسال ۴۲.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

همچنین دمای هوا در داکا روز شنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می‌شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می‌دهد احساس شود.

موج گرمای غالب در چندین بخش این کشور ممکن است ادامه یابد و در چند روز آینده گسترش یابد.

در سال‌های اخیر، بلایای طبیعی مانند سیل و موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث بروز حوادث مکرر و بیش از حد معمول در این کشور با جمعیت حدود ۱۶۵ میلیون نفر شده است.

کارشناسان می‌گویند موج گرما احتمالا در سال‌های آینده به دلیل بارندگی‌های نامنظم و دمای بالا تشدید خواهد شد و تهدیدی برای بنگلادش، یکی از بزرگترین قربانیان گرمایش جهانی است.

داکا، پایتخت بنگلادش در ۱۶ آوریل سال گذشته دمای ۴۰.۶ درجه سانتیگراد را تجربه کرد که بالاترین میزان در پایتخت این کشور در ۵۸ سال گذشته است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گاز‌های گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند