Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه «فاینکس ۲۰۱۹» در نشستی خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران حوزه بازار سرمایه پاسخ داد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بازدهی ۱۰۶ درصدی شاخص کل فرابورس رقم خورد، گفت: ارزش بازاری فرابورس از رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۶ به رقم ۲۵۷ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۷ رسید که رشد بالغ بر ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: ارزش معاملات فرابورس در سال ۹۷ به رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در مجموع معاملات بازارها رسید و با افزایش ۷۱ درصدی روبرو شد.

 هامونی ادامه داد: فرابورس در سال ۹۷ توانست از طریق پذیره‌نویسی اوراق و سهام شرکت‌های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت‌ها، عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها و اسناد خزانه اسلامی به میزان ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای دولت و بنگاه‌ها عملیاتی کند.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه شاخص فرابورس در پایان فروردین امسال به بیش از 2400 واحد رسیده است که بازدهی 10 درصدی را در یک ماه گذشته نشان می‌دهد، اضافه کرد: ارزش بازاری فرابورس نیز از 257 هزار میلیارد تومان در ابتدای فروردین به 276 هزار میلیارد تومان در پایان این ماه افزایش یافته است.

وی همچنین به ارزش بازار بدهی کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رقم در کل نظام اقتصادی کشور بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۷۲ میلیارد تومان بوده که از این میزان، فرابورس سهم ۷۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

هامونی در ادامه مهم‌ترین استراتژی فرابورس را طی سال 1398 برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی «توسعه تکنولوژی» اعلام کرد و افزود: این اولویت تنها شامل ارتقای سامانه‌های معاملاتی نخواهد بود و توسعه تکنولوژی‌ها را در حوزه سامانه‌‌های نظارتی نیز شامل می‌شود.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DX9 برچسب ها: بازار سهام ، فرا بورس ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار سهام فرا بورس بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان

فرید حق‌پناه اظهار داشت: گمرک باشماق در زمینه ترانزیت یکی از گمرکات پیشتاز کشور است و سال گذشته در بخش ترانزیت از مبدا بعد از گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک پرویزخان قصر شیرین در جایگاه سوم کشوری از این حیث قرار گرفت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان اضافه کرد: میزان ترانزیت از مبدا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۵۹ درصدی مواجه بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

 حق پناه افزود: در مرز باشماق طی سال ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی به ارزش بالغ بر ۷۰۳ میلیون دلار انجام شد که از حیث وزن نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان از واردات ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار خبر داد و افزود: از لحاظ وزن کالا‌های وارداتی نیز ۸ درصد افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده ۱۱۵ هزار کامیون به وزن حدود ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از طریق این مرز ترانزیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان