Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کاغذلو بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ورامین طی سخنانی اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب در استان خوزستان و با دستور وزیر کشور، استان تهران به عنوان معین مناطق سیل زده خوزستان انتخاب و در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران و همزمان با اعزام اولین گروه برای اعزام به مناطق سیل زده، فرماندار ورامین نیز به عنوان نماینده فرمانداران استان تهران به این مناطق اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از حضور در استان خوزستان و دشت آزادگان، نقاط بحرانی این منطقه که از وضعیت نامطلوبی برخوردار بود شناسایی گردید، وضعیت سیلاب به حدی بود که از وسعت ۶ هزار کیلومتر مربعی دشت آزادگان، حدودی ۵ هزار کیلومتر مربع درگیر سیلاب شده و به جز ۴ شهر، تمامی مناطق زیر آب رفته بود.

کاغذلو اظهار داشت: در طول ۷ روز استقرار ستاد مدیریت بحران ورامین در این مناطق، موفق شدیم تا ۳۰ کیلومتر سیل بند در مناطق سیل زده ایجاد نمائیم که این امر از پیشروی سیلاب جلوگیری کرد.

وی با تقدیر از تمامی عواملی که ستاد مدیریت بحران را در مقابله با سیل خوزستان یاری رساندند گفت: سیلاب خسارات زیادی را به مناطق سیل زده وارد کرد ولی این حادثه، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین را در یاری رساندن به مردم سیل زده افزایش داد و تجربیات مناسبی را در اختیار مسئولان ستاد حوادث قرار داد.

کاغذلو بیان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ورامین در غالب ستاد مدیریت بحران توانستند تا در کمترین زمان خدمات شایانی را به مناطق سیل زده ارائه کردند و در این حوزه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران در زمان بارش‌های اوایل امسال گفت: مجموعه مدیران شهرستان ورامین با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و شناسایی نقاط حادثه خیز در سیلاب، پیش از سرازیر شدن حجم زیاد آب، نسبت به لایروبی انهار، کانال‌ها و رودخانه‌های شور و شیرین و کرجی اقدام کرد که این امر از بروز سیلاب در مناطق جنوبی ورامین پیشگیری کرد.

وی افزود: با توجه به عبور رودخانه‌های شور و شیرین و کرجی از حاشیه محور قم – گرمسار و چرمشهر، هر گونه کوتاهی در آزاد سازی مسیر عبور آب می‌توانست به ورود سیلاب به این دو محور مهم مواصلاتی منجر شود ولی اقدامات انجام شده باعث گردید که هیچ موردی از آب گرفتگی در این مناطق رخ ندهد.

فرماندار ورامین گفت: هدایت مناسب آب‌های جمع آوری شده از شمال دشت ورامین و آب‌های سطحی شهر تهران به سمت مراتع و تالاب بند علیخان موجب شد تا پس از سال‌ها، منطقه مهم زیست محیطی بار دیگر احیا شود.

کد خبر 4598606

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری ورامین مسیر حرم تا حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با انجام اقدام به موقع برای لایروبی و ساماندهی یکی از نقاط حادثه‌خیز رودخانه بابلک در شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع خسارت ناشی از طغیان این رودخانه طی روز‌های اخیر و آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات حاشیه رودخانه جلوگیری شد.

او با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، افزود: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

موسوی گفت: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تاسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

موسوی گفت:با انجام این اقدامات جریان سیلاب روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

او افزود: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس