Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:34:57 GMT

دید افقی در برخی شهرستان های خراسان جنوبی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۳۰۰

دید افقی در برخی شهرستان های خراسان جنوبی کاهش یافت

جواد نخعی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان های نهبندان، فردوس، قاینات، بیرجند و طبس به علت گرد و خاک با کاهش دید افقی مواجه شدند.
وی افزود: بیشترین سرعت باد در بیرجند به صورت لحظه ای عصر امروز 80 کیلومتر بر ساعت ثبت شد و پس از آن مطابق اعلام ایستگاه هواشناسی 30 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی تا فردا (چهارشنبه) با تداوم ناپایداری ها علاوه بر وزش باد شدید (گاهی خیلی شدید)توام با گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی، اختلال در ترددهای جاده ای استان، افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه نیز قابل پیش بینی است.
وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش های فصل بهار احتمال وقوع روان آب وجود دارد همچنین با شمالی شدن جریانات و تاثیر زبانه های پرفشار جوی از امروز (سه شنبه) تا پنجشنبه هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دما (به طور میانگین 10 تا 15 درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.
نخعی افزود: این کاهش دما سبب وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی و شهرستان‌های سربیشه، قاینات و درمیان در صبح روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد شد لذا در این مناطق سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نخواهد بود.
9893*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خراسان جنوبی رعد و برق گرد و خاک وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور

میرحسینی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارش‌هادر روز گذشته شروع شده تا فردا پنجشنبه در استان یزد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد گفت: برای امروز کاهش دما و مه رقیق نیز در جاده‌ها پیش بینی می‌شود بنابر این شهروندان از تردد‌های غیر ضرور خودداری کنند.

میرحسینی افزود: از ساعت ۶:۳۰ دیروز تا امروز بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است.

 وی افزود: البته شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه کمتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی