Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد مسکن انقلاب گفت: بر مبنای مصوبه‌ای که در انتظار تأیید هیأت دولت است، ۶ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲ هزار میلیارد تومان برای کمک‌های پیش بینی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بررسی روند بازسازی مناطق اسیب دیده از سیل اظهار کرد: ما ۱۷ هزار خانه را تعمیر و احداث خواهیم کرد که صد هزار خانه برای خانه‌های تعمیری و هفتاد هزار برای احداث خانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسکان موقت مردم در مناطق سیل زده فقط تا دوماه است و باید به فکر اسکان شان باشیم.

تابش اظهار کرد: برنامه‌های بنیاد مسکن آغاز شده است و از آنجا که زمان اسکان موقت تنها دو ماه است چرا که اسکان موقت شرایط بسیار سختی دارد به همین دلیل باید پس از این زمان به فکر اسکان ثابت مردمان مناطق آسیب دیده باشیم.

وی افزود: باید براورد خسارت را از حدس و گمان به یک شرایط بهتر تبدیل کنیم. ما تقریبا آخرین مرحله را در حال گذراندن هستیم و از ۱۱۷ زهار واحد خسارت دیده ۹۸ هزار واحد را وارد سیستم کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۲۱۳ شهرستان، ۲۷۳ شهر و ۵۱۴۸ روستا آسیب دیده است. همچنین ۱۲۸۹ واحد مسکونی شهری و ۵۳ هزار و ۲۷۶ واحد روستایی در حال احداث داریم که جمعا ۶۵ هزار و ۳۶۵ مجموع واحد‌های مسکونی احداثی است.

تابش تصریح کرد: تعداد واحد‌های تجاری آسیب دیده ۱۱۴ هزار و ۳۰۵ واحد است همچنین کل واحد‌های آسیب‌دیده ۱۷۹ هزار و ۶۷۰ واحد است و تعداد واحد‌های مسکونی - معیشتی ۱۲۴ هزا رو ۲۲۵ واحد است.

وی بیان کرد: یازدهم فروردین ماه امسال مصوبه‌ای برای ۲۹ هزار واحد دریافت کردیم که بر این اساس ۹۳۸ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات و ۳۲۱ میلیارد تومان برای اعتبارات خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد تخصیص بلاعوض را پرداخت کرده‌ایم. تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شد و پس از ابلاغ به بانک‌های عامل ارسال شد و از امروز این ابلاغ‌ها عملیاتی شده و بانک‌ها در حال پرداخت هستند.

وی افزود: دومین مصوبه را تهیه و به امضای آ‌قای وزیر کشور و رئیس‌جمهور رساندیم و درنهایت به هیات دولت تقدیم کردیم که تا کنون این مصوبه تصویب نشده است. بر مبنای این مصوبه درخواست ۶ هزار میلیارد تومان را برای تسهیلات و ۲ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد مسکن سیل زدگان مناطق سیل زده امدادرسانی بازسازی اسکان موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی