Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-24@13:53:48 GMT

فاضلاب مدرسه جان دو کودک ۴ و ۵ ساله را گرفت+عکس

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۴۶۶

فاضلاب مدرسه جان دو کودک ۴ و ۵ ساله را گرفت+عکس

برای بازی رفته بودند. مثل هر روز که امیرعباس و ابوالفضل همراه با بقیه بچه‌های روستا ‏برای بازی از خانه بیرون می‌رفتند. امیرعباس و ابوالفضل همسایه بودند و همبازی هم. حتی روز‌هایی ‏که هیچ‌کدام از بچه‌های روستای «سنجدک» حال بازی نداشتند، این دو کودک همپای هم بودند. ‏آن روز هم برای بازی رفتند، رفتنی که بازگشتی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریزش دهانه مخزن فاضلاب مدرسه جان ‏این دو کودک را گرفت. ابوالفضل ۵ ساله و امیرعباس ۴ ساله داخل فاضلاب سقوط کردند و بعد از ‏چند ساعت پیکر بی‌جان آن‌ها پیدا شد. ‏ به گزارش «جنوب نیوز» به نقل از شهروند؛ پنجشنبه بعداز ظهر بود که امیر عباس از خانه بیرون رفت تا با ابوالفضل بازی کند. چند ساعت ‏گذشت، غروب شد و اذان را گفتند. اما از امیرعباس و ابوالفضل خبری نشد. کم‌کم خانواده‌ها نگران ‏شدند. با دوست و آشنا تماس گرفتند، اما کسی از این دو کودک خبری نداشت. جست‌وجو شروع ‏شد، از همان محل‌های اطراف روستا، بقیه اهالی هم برای کمک آمدند، اما روستای سنجدک ‏کوچک است، به جز چند کوچه تنگ و باریک و یک میدان جایی ندارد.

اهالی روستا همه جا را زیر و ‏رو کردند، اما هیچ ردی از آن‌ها نبود. در همین حال عده‌ای از اهالی به طرف مدرسه رفتند. جایی ‏که معمولا بچه‌ها آن‌جا بازی می‌کردند. وقتی به آن‌جا رسیدند، با صحنه هولناکی مواجه شدند، دهانه ‏فاضلاب مدرسه ریزش کرده بود، یک گودال بزرگ به عمق ۳ متر که پر از آب بود. هوا تاریک شده ‏بود، اما کفش یکی از بچه‌ها روی آب بود، بعد هم پیکر ابوالفضل روی آب آمد. پیکر بی‌جانی که ‏معلوم نبود چند ساعت در آن وضع قرار داشت. بعد هم که ماجرا به نیرو‌های امدادی گزارش شد.

‏اورژانس، آتش‌نشانی و نیرو‌های هلال‌احمر یکی پس از دیگری به محل حادثه رسیدند. اما دیگر ‏خیلی دیر شده بود. امیرعباس و ابوالفضل خیلی قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی حتی قبل از این‌که ‏اهالی روستا متوجه سقوط آن‌ها شوند، جانشان را از دست داده بودند. تنها کاری که باقی مانده بود، ‏خارج کردن پیکر ابوالفضل از داخل مخزن فاضلاب بود. ‏

مجید کاریزنویی، بخشدار کوهسرخ می‌گوید که به دلیل این‌که این اتفاق در این نقطه رخ داده کسی ‏متوجه آن نمی‌شود و پس از چند ساعت جست‌وجو، والدین متوجه می‌شوند که کودکان در داخل ‏سپتیک مدرسه افتاده‌اند. غلامی دهیار سنجدک هم با تأیید این موضوع به «شهروند» می‌‏گوید: «این سپتیک را ۲۵‌سال پیش برای مدرسه ساختند و در همه این سال‌ها سابقه چنین ‏حادثه‌ای را نداشته است.» او ادامه می‌دهد: «بارندگی این چند هفته اخیر بی‌سابقه بود، همه جای ‏روستا آب است. حتی دیواره خانه‌ها تا نصفه نم کشیده. من فکر می‌کنم سطح آب داخل مخزن ‏فاضلاب بالا آمده و همین شده تا زمین از زیر خیس شود و درنهایت ریزش کند. اما این نم زدگی ‏هیچ نشانه‌ای نداشت، حتی ما چند روز پیش می‌خواستیم برای خانه‌هایی که خطر آب گرفتگی ‏دارند، دقیقا همانجا چادر بزنیم. روز قبل از حادثه هم من خودم از آن‌جا رد شدم، هیچ چیز غیرعادی ‏ندیدم و زمین حالت طبیعی خودش را داشت.» ‏

به دنبال وقوع این حادثه مسئولان آموزش و پرورش کوهسرخ به مدرسه ابتدایی شهید بخارایی ‏رفتند تا علت این حادثه تلخ را بررسی کنند. فعلا اطراف محل حادثه ایمن شده و کار حصارکشی ‏اطراف سپتیک درحال انجام است. اما علت وقوع این حادثه هنوز از سوی مسئولان آموزش و ‏پرورش اعلام نشده. اعمی، مدیر رئیس آموزش و پرورش کوهسرخ از ارایه هرگونه اطلاعات بیشتر در ‏خصوص این حادثه خودداری کرد و دراین‌باره به «شهروند» گفت: «برای ما هنوز علت این حادثه ‏مشخص نیست. کارشناسان مشغول بررسی هستند و مسئولان قضائی هم پیگیری این پرونده را آغاز ‏کردند، اما هنوز به‌طور قطع نمی‌توان درباره علت این حادثه اظهارنظر کرد، اما آن‌چه روشن است، ‏بارندگی‌های چند هفته اخیر در این منطقه بی‌سابقه بوده و همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل ‏وقوع این حادثه باشد.» ‏

علت وقوع این حادثه تلخ هرچه که باشد، حالا دو خانواده از اهالی روستای سنجدک داغدار شدند. ‏امیرعباس آخرین و چهارمین فرزند خانواده رجایی بود که با گذشت چند روز از این حادثه تلخ ‏هنوز هم نتوانسته نبودن پسرش را باور کند. ‏

امیرعباس کی از خانه خارج شد؟

چند ساعت قبل از غروب آفتاب. کاش نمی‌گذاشتم از خانه خارج شود. ‏

چه زمانی متوجه غیبت او شدید؟

اذان مغرب را که گفتند، خبری از آن‌ها نشد. همان موقع با خانه اقوام تماس گرفتیم، اما هیچ‌کس از ‏آن‌ها خبر نداشت. ‏

او همیشه برای بازی به اطراف مدرسه می‌رفت؟

همبازی او ابوالفضل بود. او همسایه ماست. از خانه ما تا مدرسه حدود ۴۰۰ متر فاصله است. بچه‏های روستا بعضی اوقات برای بازی به آن‌جا می‌رفتند. ‏

امیر عباس فرزند چندم شما بود؟

من چهار پسر دارم. امیرعباس پسر آخرم بود. پسر بزرگم علی معلم همان مدرسه است. خیلی هم ‏ناراحت است. خودش را مقصر می‌داند. من هم خودم را مقصر می‌دانم. ‏،

اما این یک حادثه بوده.

خب شاید من می‌توانستم مانع او شوم. اما نشدم. ‏

مسئولان درباره علت حادثه و این‌که چرا دهانه فاضلاب ریزش کرده است، به شما چیزی ‏نگفتند؟

نه جواب درستی به ما نمی‌دهند. هنوز خودمان هم نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده. این چاه سال‏هاست که این‌جا بوده. البته عده‌ای می‌گویند بارش شدید باران زمین را سست کرده است. اما هر ‏چه که بوده دیگر مهم نیست. مهم جان پسر من بود که از دست رفت. ‏

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش

۲ مرد سارق وقتی زنی را کنار خیابان دیدند که ماشینش روشن نمی‌شد، به بهانه کمک خودرو او را روشن و سرقت کردند، در حالی که فرزند خردسال زن هم داخل آن بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محورهای اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع:همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • کار مدافع آلومینیوم به اتاق عمل کشید(عکس)
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر 
  • ستاره استقلال، مهندس تراکتور را تهدید کرد!