Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:49:15 GMT

درآمدهای ارزی غیر نفتی اولویت آزمایشگاههای راهبردی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۵۰۸

درآمدهای ارزی غیر نفتی اولویت آزمایشگاههای راهبردی است

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه توجه بیشتر به ظرفیتهای داخلی و کشف راههای کسب درآمدهای غیرنفتی باعث پیشرفت کشور خواهد شد،گفت که ارتقا تعاملات بین المللی این آزمایشگاهها با هدف افزایش درآمدهای ارزی اولویت دارد.

دکتر رضا اسدی فر روز سه شنبه در نشست مدیران آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی در مشهد گفت: برنامه کلان شبکه برای سالهای 98 و 99 ارتقا تعاملات بین المللی با هدف افزایش درآمدهای ارزی است که برای تحقق این موضوع این شبکه با تمام توان با آزمایشگاههای فعال کشور همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از جمله راههای کسب درآمد در شبکه، می توان به ارائه خدمات آزمایشگاهی، تدوین استانداردها، ممیزیها و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تحریمهای موجود گفت: در دل هر محدودیتی فرصتی نهفته است و به طور قطع تحریم ها با توجه بیشتر به ظرفیتهای داخلی و کشف راههای کسب درآمدهای غیرنفتی باعث پیشرفت کشور خواهند شد.
اسدی فر به آغاز فعالیت بنیاد علم و فناوری 'مصطفی' اشاره و بیان کرد: این سازمان مردم نهاد برای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام تاسیس شده است.
وی از تامین مالی صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی خبر داد و گفت: با این تامین مالی امسال طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی برای اعضای هیات علمی و باشگاه مشتریان اجرا خواهد شد.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این نشست، آزمایشگاهها و فعالیتهای آزمایشگاهی را زیربنای توسعه کشور دانست و گفت: این موسسه یک مرکز ملی و مستقل از مراکز وزارت علوم است که با سیاست گسترش فعالیتهای تخصصی در عرصه ملی و بین المللی در حال حاضر بیش از 90 درصد درآمدهایش از طریق ارائه خدمات فنی و تخصصی به بخش خصوصی تامین می شود.
دکتر قدیر رجب زاده با بیان این که برخی از خدمات آزمایشگاهی در این موسسه از طریق ارتباط با شرکتهای اروپایی ارائه می شود افزود: در حال حاضر بیش از 82 واحد صنعتی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی با این موسسه قرارداد همکاری امضا کرده اند.
وی با بیان این که وزارت علوم دبیری شبکه ملی پژوهش و فناوری را به موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی واگذار کرده است تاکید کرد: در تمامی فعالیتهای این موسسه سعی شده نقش و وظیفه ملی در صنعت غذای کشور مورد توجه قرار گیرد.
پایه و اساس پیشرفت و دستیابی به فناوریهای جدید، انجام پژوهشهای کاربردی، منظم و دارای برنامه است که دسترسی محققان به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد را طلب می‌کند.
در کشور ما با وجود سرمایه‌گذاری زیاد در خرید تجهیزات پیشرفته و ایجاد آزمایشگاههای مختلف، همواره به دلیل ناکارآمدی سیستم خدمات‌دهی این آزمایشگاهها، محققان با مشکل دسترسی به سرویس آزمایشگاهی مناسب مواجه بوده‌اند و تقاضا برای خرید تجهیزات جدید همیشه وجود داشته است.
یکی از راهکارهای اجرایی مدیریت این موضوع، ایجاد شبکه‌ای جامع از توانمندیهای آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوریهای پیشرفته و راهبردی است. به همین منظور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی ایران را با هدف هم‌افزایی توانمندیهای آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوریهای پیشرفته و راهبردی، از ابتدای تیرماه سال 1393 راه اندازی کرد.
دامنه پوشش این شبکه شامل آزمایشگاههای خدماتی است و آزمایشگاههای پژوهشی و آموزشی را شامل نمی‌شود. این شبکه علاوه ‌بر مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمانهای دولتی و وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی را نیز در بر می‌گیرد و بخشهای آزمایشگاهی وابسته به انواع مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی اعم از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و مواردی از این دست می‌توانند در این شبکه عضو شده و فعالیت کنند.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آزمايشگاه راهبردي تعاملات بين المللي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی بخشی‌زاده، در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی با اشاره به ظهور فناوری هوش مصنوعی از همه بانک‌ها خواست از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.  

وی با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند، افزود: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیاز‌های دیگری در حوزه‌هایی، چون بیمه، لیزینگ، صرافی و ... دارند، لازم است که زیست بوم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد آن می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

بخشی زاده اضافه کرد: ما به عنوان ویترین کسب و کار‌های دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته او، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد سکوی خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر یک کارخانه هوشمندسازی و نوآوری گفت: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری بین بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیستم مرداد ۱۴۰۱ پارسال آغاز شد.

این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، پاسخ به نیاز‌های فناورانه، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار‌های جدید و در نهایت ایجاد شبکه نوآوری در حوزه هوشمندسازی و ارتباط با فعالین داخلی و بین‌المللی، گام بردارد.

این گردهمایی دوروزه با حضور ۷۰ تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • پایداری درآمدهای مالیاتی و رضایت مردم اولویت نظام مالیاتی است
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس