Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد کارآموزان فنی‌وحرفه‌ای وارد حوزه کارآفرینی و اشتغال می‌شوند، گفت: کار آموز بعد از آموزش به عنوان ماده خام وارد بازار می‌شود و راه رسیدن به اشتغال دست خود فرد و دستگاههای مرتبط است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدرضا انصاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ما در خصوص مدرک گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به عنوان  معضل و مشکل اساسی همیشه  وجود داشته است، اظهار داشت: ما از دوران دبستان به کودکان چیزی به نام مسیر حرفه‌ای شغل را آموزش نداده‌ایم تا واقع بینانه و از همان دوران با انواع مشاغل و مهارت‌ها آشنا شوند، فقط ملاک و معیار آموزش‌های ما مختص چند رشته خاص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آموزش کودکان گفت: در کارگاه‌های ما همیشه برای بازدید به ویژه کودکان که گروه هدف ما هستند باز است تا آنها از نزدیک حرفه‌ها را ببینند و با آنها آشنا شوند تا بتوانند راه خود را در آینده پیدا کنند و اگر در این زمینه فرهنگ سازی کنیم که صرفا به مشاغل خاصی مثل دکتر و مهندس فکر نکنند مطمئناً دغدغه پیدا کردن شغل در آینده را نخواهند داشت.

ایجاد کارگروه مشترک صدا و سیما و دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس برای مهارت‌آموزی4923 زندانی کردستانی گواهینامه فنی‌وحرفه‌ای گرفتندآخرین وضعیت جذب نیروهای حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مورد مدرک و مهارت داشتن در رشته‌های دانشگاهی بیان کرد: امروزه بیشتر مشاغل با تحصیلات و مدرک مرتبط نیست و بسیاری ازافراد هم در زمینه شغلی خود آموزش و مهارت خاصی ندارند امروزه چیزی به نام تکنسین در جامعه که باید آچار به دست و در حد نیروی ماهر باشد وجود ندارد و یا خیلی کم است و فقط مدرکی به عنوان تکنسین داده می‌شود بدون هیچ گونه  آموزش و مهارت خاصی همچنین  کارشناس و کارشناس ارشد یعنی رد کردن مرز دانش، نظریه دادن در مورد مسائل مختلف که متاسفانه چنین مواردی در حوزه دانشگاهی ما یا وجود ندارد یا بسیار کم است و ما از نظر علمی و عملی راه بسیار در پیش داریم.

وی به نام گذاری  سال 98 که به نام سال رونق تولید است اشاره کرد و گفت: رونق تولید یعنی رسیدن به سطحی از تکنولوژی که با کمترین سرمایه گذاری و بیشترین بهره وری و ارائه خدمات با کیفیت مناسب باشد.

انصاری با بیان اینکه ما دو نوع آموزش داریم، گفت: آموزش رسمی و آکادمی که در مقاطع تحصیلی انجام می‌گیرد و محدود است و ما نیاز داریم که در بین مقاطع تحصیلی آموزش‌های تکمیلی داشته باشیم و دیگری آموزش‌های مادام العمر است، چون انسان هر لحظه به آموزش نیاز دارد و فنی حرفه‌ای می‌تواند در این راستا عمل کند.

وی به آموزش نیروها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه آموزش‌های که در فنی و حرفه‌ای داده می‌شود ماهرانه و حرفه‌ای است بسیاری از شرکت‌های خواهان نیرو مخصوصا نیروی ماهر و فعال هستند.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به هزینه‌های  آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع و وجود رشته‌های زیاد، هزینه و ارائه خدمات آموزشی رایگان است، همچنین مراکز دولتی زیر نظر فنی حرفه‌ای  14 مرکز  و 135 آموزشگاه آزاد فعال که در سطح شهر فعالیت دارند.

وی در مورد اشتغال کارآموزان آموزش دیده  گفت:  ما کار آمور را آموزش داده و به عنوان ماده خام به بازار می‌فرستیم  و راه رسیدن به اشتغال دست خود فرد آموزش دیده  و دستگاه‌های مرتبط است که باید از این فرد حمایت کنند و از این افراد آموزش دیده حدود 30 الی 35 درصد وارد حوزه کارآفرینی و اشتغال شده‌اند.

انصاری از طرح بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: این طرح از 2  تا 11 اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب