Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- معان امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ورامین با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران ورامین تمام توان لجستیک خود را در اختیار مناطق سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان قرار داد؛ اقدامات در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، رضا کارخانه روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین که به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در زمان وقوع سیل در مناطق مختلف کشور برگزار شد اظهار داشت: از نخستین روزهای وقوع سیلاب در استان های لرستان ،خوزستان و گلستان، ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین در این مناطق حضور پیدا کرد و خدمات مناسبی را به هموطنان سیل زده ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شهرستان ورامین علاوه بر اعزام نیروهای انسانی، تهیه و ارسال کالاهای موردنیاز مردم، اقلام خوراکی و تجهیزات و ماشین آلات راه سازی را در دستور کار قرار داد و با بسیج تمامی امکانات، توان لجستیک خود را در اختیار مناطق سیل زده قرار داد.
کارخانه گفت : اعزام یک دستگاه لودر و دستگاه کمپرسی به همراه نیروی انسانی به مناطق سیل زده گلستان، اعزام یک دستگاه لودر ،یک دستگاه مینی لودر،پنج دستگاه کامیون کمپرسی و یک دستگاه بالابر نیسان به همراه 8 نفر نیروی کمکی به مناطق سیل زده خوزستان، ارسال سه دستگاه لودر ،چهار دستگاه مینی لودر،یک دستگاه کامیون کمپرسی ده چرخ ،یک دستگاه کامیون کمپرسی تک ،6 دستگاه کمپرسی نیسان ،یکدستگاه نیسان بالابر،شش هزار عدد گونی به همراه 18 نفر نیروی انسانی به مناطق سیل زده خوزستان بخشی از اقدامات ستاد مدیریت بحران ورامین است.
وی افزود: همچنین در این ایام، 22 هزار و 500 بطری 1.5 لیتری آب معدنی، 20 هزار کیلو گرم آرد گندم، 10 تن سیب زمینی ،5 تن مواد شوینده، یک هزار و 560 لیتر مایع دست شویی، 960 عدد شامپو ،24 کارتن پودر لباس شویی ،3 هزار و 640 بسته انواع پوشک، 4 هزار گالن 3 لیتری روغن مایع، 5 تن قندو شکر، 3 هزار بسته پنیر 500 گرمی، 10 تن برنج ،59 رول پلاستیک عرض 4 متر ،360 کارتن تخم مرغ، یکصد هزار عدد ظردف یکبار مصرف ، ده تخته چادر اسکان گروهی مخصوص عشایر و 2 هزار قرض نان به مناطق سیل زده ارسال گردید.
وی اظهار داشت: کارکنان فرمانداری شهرستان ورامین به منظور همدردی با مردم مناطق سیل زده، یک روز حقوق خود را به هموطنان سیل زده اهدا کردند.
کارخانه تصریح کرد: به منظور طبخ غذای گرم، سه موکب ویژه اربعین حسینی به همراه چندین کامیون اقلام و لوازم آشپزی، به مناطق سیل زده استان های لرستان، گلستان و خوزستان اعزام شدند که هم اکنون نیز این مواکب در استان های سیل زده حضور دارند.
وی کمک های نقدی اهدا شده به حساب جاری 99999 هلال احمر از سوی مردم ورامین را 170 میلیون ریال اعلام کرد.
معاون امور عمرانی فرمانداری ورامین افزود: در این مدت مردم نیز در اقدامی خود جوش نسبت به جمع آوری و ارسال اقلام و مایحتاج مردم سیل زده اقدام کردند که از جمله می توان به ارسال یک کامیون اقلام ضروری شامل پوشک بچه ،شیشه شیر،شیر خشک، نان، کنسرو ماهی،انواع کنسروجات ،انواع کفش و پوتین ،صابون اجاق گاز ،شامپو ،مسواک و خمیر دندان جمعا به ارزش 500 میلیون ریال اشاره کرد.
کارخانه افزود: علاوه بر این مردم ورامین 18 هزار قرص نان به ارزش 50 میلیون ریال به مناطق سیل زده اهدا کردند.
وی از ارسال یک کامیون ست بهداشتی ،مواد شوینده ،زیرانداز البسه و کفش به ارزش 650 میلیون ریال، اعزام تیم تخصصی امدادی اداره برق منطقه ورامین با تجهیزات و لوازم مورد نیاز به همراه نیروی انسانی به استان خوزستان، اعزام دو کامیون شامل آب معدنی ،انواع پوشاک و پوشک بهداشتی و برنج، ارسال10 تن مرغ جهت طبخ در مواکب و کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی شهرداری ورامین به عنوان دیگر اقدام شهرستان در امداد رسانی به مناطق سیل زده یاد کرد.
وی با اشاره به این که در جریان سیلاب اخیر کشور، برخی از کمبودهای شهرستان ورامین نیز احصا گردید اظهار داشت : با برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین مقرر شد تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، یک دستگاه بیل مکانیکی ، پمپ های لجن کش با قدرت بالا، پمپ آب ، تلفن ماهواره ای و کانکس خریداری و در مناطق مختلف سیلزده مستقر شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 مديريت بحران ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافران نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده گفت: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی  این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده بزودی رفع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:همه محورهای مواصلاتی استان نیز  باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان