Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب در استان خوزستان و با دستور وزیر کشور، استان تهران به عنوان معین مناطق سیل زده خوزستان انتخاب و در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران و همزمان با اعزام اولین گروه برای اعزام به مناطق سیلزده، فرماندار ورامین نیز به عنوان نماینده فرمانداران استان تهران به این مناطق اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ارائه گزارشی از حضور در مناطق سیل زده استان خوزستان گفت : پس از حضور در استان خوزستان و دشت آزادگان، نقاط بحرانی این منطقه که از وضعیت نامطلوبی برخوردار بود شناسایی گردید، وضعیت سیلاب به حدی بود که از وسعت 6 هزار کیلومتر مربعی دشت آزادگان، حدودی 5 هزار کیلومتر مربع درگیر سیلاب شده و به جز 4 شهر، تمامی مناطق زیر آب رفته بود.
وی افزود: ارتفاع آب در برخی از مناطق تا 20 متر نیز می رسید.
کاغذلو اظهار داشت: در طول 7 روز استقرار ستاد مدیریت بحران ورامین در این مناطق، موفق شدیم تا 30 کیلومتر سیل بند در مناطق سیل زده ایجاد نمائیم که این امر از پیشروی سیلاب جلوگیری کرد.
وی با اشاره به ارسال ماشین آلات راهسازی دهیاری ها و شهرداری های استان تهران و ورامین به خوزستان گفت : با توجه به مسافت طولانی تهران به خوزستان و به درازا کشیدن ارسال ماشین آلات و ادوات راهسازی این ادوات از شهرهای اطراف اجاره شد تا امدادرسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی با تقدیر از تمامی عواملی که ستاد مدیریت بحران را در مقابله با سیل خوزستان یاری رساندند گفت :سیلاب خسارات زیادی را به مناطق سیل زده وارد کرد ولی این حادثه، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین را در یاری رساندن به مردم سیل زده افزایش داد و تجربیات مناسبی را در اختیار مسئولان ستاد حوادث قرار داد.
کاغذلو بیان داشت: شهرداری ها و دهیاری های شهرستان ورامین در غالب ستاد مدیریت بحران توانستند تا در کمترین زمان خدمات شایانی را به مناطق سیل زده ارائه کردند و در این حوزه خوش درخشیدند.
وی با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران در زمان بارش های اوایل امسال گفت : مجموعه مدیران شهرستان ورامین با استفاده از تجربه سال های گذشته و شناسایی نقاط حادثه خیز در سیلاب، پیش از سرازیر شدن حجم زیاد آب، نسبت به لایروبی انهار ، کانال ها و رودخانه های شور و شیرین و کرجی اقدام کرد که این امر از بروز سیلاب در مناطق جنوبی ورامین پیشگیری کرد.
وی افزود: با توجه به عبور رودخانه های شور و شیرین و کرجی از حاشیه محور قم – گرمسار و چرمشهر، هر گونه کوتاهی در آزاد سازی مسیر عبور آب می توانست به ورود سیلاب به این دو محور مهم مواصلاتی منجر شود ولی اقدامات انجام شده باعث گردید که هیچ موردی از آبگرفتگی در این مناطق رخ ندهد.
فرماندار ورامین گفت: هدایت مناسب آب های جمع آوری شده از شمال دشت ورامین و آب های سطحی شهر تهران به سمت مراتع و تالاب بندعلیخان موجب شد تا پس از سال ها، بیش از 35 میلیون متر مکعب آب در تالاب ذخیره شود و این منطقه مهم زیست محیطی بار دیگر احیا شود.
وی افزود: کاهش نزولات جوی در سال های گذشته به افزایش بی رویه برداشت آب از سفره های زیرزمینی منجر شده بود، اقدامی که موجب بروز پدیده فرونشست در دشت و نابودی آبخوان شده و مرگ خاموش دشت را به وجود آورده بود ولی افزایش میزان ورودی آب به دشت موجب شد تا سطح آب های زیر زمینی بالا آمده و از افزایش میزان فرونشست دشت جلوگیری شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تالاب زیست محیطی سیل شهر تهران قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزییات این خبر گفت:‌ به دنبال ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه‌دار شهر تهران، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد این فرد یک محموله موادمخدر را از یکی از استان‌های جنوبی کشور تهیه کرده و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری به سمت تهران درحال حرکت است.

وی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات انجام و مجوزهای لازم اخذ شد، گفت: در ادامه ماموران به محورهای مواصلاتی اعزام شده و اقدامات خود برای دستگیری متهم را آغاز کردند. در نهایت نیز ماموران رو گذشته و بعد چندین ساعت گشت‌زنی هدفمند و رصد خودروهای مذکور در محورهای مواصلاتی شهر تهران متهم را در حال تردد در اتوبان آزادگان تهران مورد شناسایی قرار داده و در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری این فرد را متوقف و بلافاصله دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

باباپور تصریح کرد: ماموران پس از توقیف خودرو بلافاصله نسبت به بازرسی خودرو اقدام کرده و در جریان آن ۲۸ کیلوگرم مخدر حشیش را که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود