Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:51:23 GMT

سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز هرمزگان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۷۳۰

سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز هرمزگان را متوقف کرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: به دنبال نامساعد شدن شرایط جوی و دریایی و وزش باد شدید انجام سفرهای دریایی از بنادر مسافری مرکز استان متوقف شد.

حمیدرضا محمدحسینی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر هرگونه تردد دریایی در مسیرهای بندر شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و هرمز متوقف است و این تعطیلی تا زمان بهبود شرایط انجام سفرهای ایمن دریایی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این بنادر مذکور تا ساعتی پیش مشغول ارایه خدمات به مسافران بودند، افزود: مردم می توانند از مسیرهای جایگزین در بندر پهل و اسکله لافت با استفاده از لندینکرافت تردد کنند.
محمدحسینی تاکید کرد: تامین ایمنی و رعایت استانداردها در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است .
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با ایرنا هشدار داد: بیشینه سرعت بادهای غربی از بعد از ظهر امروز سه شنبه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
مرضیه سی سی پور افزود: بر اثر وزش باد دریا در محدوده جزیره های کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، جنوب جزیره قشم، لارک، هنگام، هرمز، سیریک، کوهستک، کلاهی و جاسک مواج است و ارتفاع موج به بیش از 150 سانتیمتر می رسد.
وی بیان داشت: این وضعیت ناپایدار جوی به تدریج و با شدت و ضعف تا روز جمعه هفته جاری مناطق دریایی هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: توصیه می شود شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم رفت و آمد ایمن شناورها بویژه در خلیج فارس و بندرهای غربی استان صورت پذیرد.
سی سی پور گفت: همچنین از تردد کشتی ‌های تجاری به سمت بندرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز خودداری گردد.
وی یادآورشد: امروز سه شنبه تا ساعت بعد از ظهر و شب احتمال رگبار بهاره باران در برخی نقاط استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از نظر دمایی نیز، فردا چهارشنبه کاهش نسبی دما در سواحل استان پیش بینی می شود.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هواشناسي تعطيلي بنادر مسافري هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت