Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چین بزرگترین مشتری نفت ایران است و طبق آمار گمرک چین، سال میلادی گذشته مجموعاً ۲۹.۲۷ میلیون تن یا معادل حدود ۵۸۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت ایران را خریداری کرد که معادل حدود ۶ درصد از کل واردات چین بود.

واشنگتن اعلام کرد که معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تا اوایل ماه مه به پایان می‌رسد و با اعلام این خبر باعث شد قیمت‌های نفت جهش پیدا کرده و واردکنندگان برای قطع واردات نفت ایران، تحت فشار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین یکی از هشت کشوری بود که نوامبر گذشته برای ادامه واردات نفت ایران معافیت گرفت.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد چین قطعاً با اجرای یکجانبه تحریم‌های آمریکا مخالف است. تصمیم آمریکا باعث افزایش بی‌ثباتی در خاورمیانه و بازارهای انرژی بین‌المللی می‌شود. ما از آمریکا می‌خواهیم رفتار مسئولانه‌ای داشته باشد و نقش سازنده‌ای ایفا کند. چین پیش از این نظرش را به اطلاع طرف آمریکایی رسانده است.

وی گفت: چین از طرف آمریکایی خواسته است به منافع و نگرانی‌های چین احترام گذاشته و اقدامات اشتباهی که به منافع چین لطمه می‌زند انجام ندهد. چین به تلاش برای حمایت از حقوق مشروع شرکت‌های چینی ادامه خواهد داد.

پکن و تهران همواره روابط نزدیکی به خصوص در حوزه انرژی داشته‌اند.

برخی از پالایشگاه‌های چینی برای فرآوری نفت ایران تجهیز شده‌اند و مقامات پالایشگاهی می‌گویند نفت ایران حاشیه سود بهتری در مقایسه با گریدهای مشابه رقیبانی همچون عربستان سعودی دارد.

شرکت‌های دولتی سینوپک و شرکت ملی نفت چین هر دو در ایران نفت تولید می‌کنند و میلیاردها دلار در میادین نفتی همچون یادآوران و آزادگان شمالی هزینه کرده‌اند. این دو شرکت نفت استخراج شده از این میادین را به چین می‌فرستند.

بر اساس گزارش رویترز، چین و آمریکا در حال حاضر در تلاش برای پایان دادن به جنگ تجاری هستند اما در بخشهای دیگری همچون دریای جنوب چین و حمایت آمریکا از تایوان اختلاف نظر دارند و مسئله پایان معافیت‌ها برای واردات نفت ایران روابط آنها را پیچیده‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات نفت چین از ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد

به گزارش جماران؛ آمریکا و انگلیس امروز -پنج‌شنبه- و در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کردند.

در چارچوب این تحریم‌ها، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله اخیر را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.

انگلیس نیز در اقدامی هماهنگ، چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی که در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران فعالیت می‌کنند را هدف تحریم قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟