Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:46:22 GMT

بیش از 57 هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردار است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۸۰۹

بیش از 57 هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردار است

زاهدان- ایرنا- مجری طرح برق روستایی کشور گفت: با فعالیت جهادی وزارت نیرو هم اینک 57 هزار و 300 روستای کشور از نعمت برق برخوردار شده است .

علی چهل چراغی عصر روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح برق رسانی روستای جلال آباد شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تنها چهار هزار و 367 روستای کشور برق دار بود که هم اینک شاهد رشد قابل توجه ای در این حوزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از انقلاب در کشور روزانه چهار روستا برق رسانی می شد.
مجری طرح برق رسانی روستایی کشور گفت: بیشترین اعتبارات تخصیص یافته وزارت نیرو در بحث برق رسانی به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان سال گذشته اهالی 64 روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
چهل چراغی تصریح کرد: تلاش شرکت توزیع نیروی برق به شکلی است که هیچ روستای بدون برق در‌ کشور وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: مجموعه وزارت نیرو این آمادگی ‌را دارد که امسال تمامی روستاهای کد دار و دارای مجوز سیستان و بلوچستان را برق رسانی کند که اجرا و تحقق این موضوع همکاری مسئولان استانی و شهرستانی را نیز می طلبد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان نیز گفت: در صورت همکاری و تاییدیه ارگان های مختلف این قابلیت در وزارت نیرو وجود دارد که در کمتر از یک سال همه روستاهای فاقد برق استان برقدار شوند.
غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به نگاه و توجه ویژه دولتمردان به مناطق محروم به ویژه سیستان و‌ بلوچستان افزود: در هشت سال اخیر تعداد مشترکین برق در استان از 520 هزار مشترک به حدود 860 هزار مشترک افزایش پیدا کرده است.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با 200 هزار نفر جمعیت، 11هزار و 500 کیلومترمربع وسعت، 4 بخش 4 شهر، 11 دهستان و 750 آبادی دارد و در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژ ي برق رساني سرباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ‌رئیس جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

‌استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضو دارد
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان