Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری در مراحل مختلف تاکید بسیار زیادی بر بازسازی مناطق سیل زده داشتند و دیروز هم در جلسه‌ای که در دفتر ایشان برگزار شد، باز هم بر این موضوع تاکید شد که ما به سرعت این کار را انجام دهیم و دولت هم تمهیدات لازم را اندیشیده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی در نشست بررسی روند بازسازی در مناطق سیل زده که با حضور استانداران استان‌های سیل زده و استان‌های معین و همچنین رئیس بنیاد مسکن، رئیس سازمان مدیریت بحران و دبیران کمیته‌های تخصصی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده، برگزار شد، ضمن تشکر از تمام کسانی که در دوره مقابله با سیل، تلاش کردند، گفت: استان‌های معین با سرعت عمل و جدیت و با انگیزه‌ای که داشتند، در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان وارد عمل شدند و با قبول مسئولیت در مناطق مختلف به یاری مردم، مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه این تلاش‌ها در بهبود روحیه مردم، افزایش انسجام و همگرایی و هم افزایی تاثیر بسزایی داشت و الحمدلله توانستیم شرایط اولیه مقابله با سیل را به نحو قابل قبولی مدیریت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همکاری و فعالیت مشترک در مرحله سازندگی و بازسازی و نوسازی نیز ادامه خواهد یافت، گفت: با تدابیری که اندیشیده ایم مقرر شد، کار بازسازی در زمانبندی مشخصی انجام شود و رئیس جمهور و مقامات ارشد کشور، واقعاً مصرند کار بازسازی مناطق سیلزده در بازه زمانی که مشخص می‌شود تمام شود.

وی ادامه داد: روشن است که در مناطق تحت تأثیر سیل، مردم در شرایط مساعدی زندگی نمی‌کنند و با گرم شدن تدریجی هوا، شرایط نا مساعد تشدید می‌شود و به همین دلیل ساخت و ساز باید به سرعت انجام شود.

وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری در مراحل مختلف تاکید بسیار زیادی بر بازسازی مناطق سیل زده داشتند و دیروز هم در جلسه‌ای که در دفتر ایشان برگزار شد، باز هم بر این موضوع تاکید شد که ما به سرعت این کار را انجام دهیم و دولت هم تمهیدات لازم را اندیشیده است و مصوباتی که از دولت می‌خواستیم و تامین مالی که دولت می‌بایست انجام دهد، همه در مسیر بسیار خوبی است.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تصریح کرد: در مرحله ساخت و سازهم، اگر بتوانیم همچون مقطع مقابله با سیل، همکاری و همفکری و مشارکت جدی و عملی بین همه بخش‌ها را داشته باشیم، خواهیم توانست، حتی قبل از سررسید تعیین شده در زمانبندی، کار بازسازی را به اتمام برسانیم.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه کار بازسازی باید بین استان‌ها و دستگاه‌هایی که اعلام آمادگی می‌کنند، توزیع شود، گفت: روند بازسازی بایستی با نظارت مستقیم و در زمانبندی مشخص دنبال شود و حتی الامکان از ظرفیت‌های استان‌ها از جمله پیمانکاران استانی استفاده شود.

وی ادامه داد: در مرحله بازسازی نیز، استان‌های معین باید تمام امکانات را بسیج کنند و به کار ببندند.

وزیر کشور در توضیح روند تقسیم کار در مناطق سیل زده گفت: هر منطقه را به یک استان می‌دهیم تا صفر تا صد کار را مدیریت کند. در این روند، استاندار استان مسئول هماهنگی است و مسئول اجرا و عملیات در آن استان، استان معین خواهد بود. بعلاوه استان‌های معین صرفاً از منابع ملی و بودجه‌ای استفاده نخواهند کرد بلکه منابع و امکانات دیگری را وارد کار می‌کنند.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده ادامه داد: برآورد خسارات و خرابی‌ها مشخص شده است و مقرر شده تا این اطلاعات در سایت در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا همه مردم ببینند که ما در کدام استان ها، کدام شهرستان ها، کدام شهر‌ها و در کدام روستا‌ها خرابی داریم و این خرابی‌ها به چه میزان است و همچنین اطلاعات دستگاه ها، روند کار و عملکرد آن‌ها به صورت هفتگی در سایت ارائه خواهد شد تا همه کشور ببینند که کار با چه روندی در حال انجام است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه تمام خدمات، اقدامات و منابع مربوط به بازسازی مناطق سیلزده، باید به صورت متمرکز توزیع شود، گفت: به این منظور باید پایگاه اطلاعاتی در استان‌ها و همچنین مرکز راه اندازی شود و تمام امکانات و خدمات ارائه شده با مشخصات گیرنده این خدمات به صورت دقیق مشخص شود تا امکان هرگونه سوءاستفاده و موازی کاری منتفی شود.

وزیر کشور یادآوری کرد: پیش از این به استان‌های سیل‌زده اعلام کردیم که متناظر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده را در استان خود تشکیل و ساماندهی کنند. اکنون؛ در مرحله بازسازی، استان‌های معین نیز باید سطوح متناظر قرارگاه را در استان تشکیل دهند و شخص استاندار نیز مسئول است تا کل این روند را کنترل و نظارت کند و کار‌ها در یک روال منظم و سازمان یافته پیش رود.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده از تدوین دستورالعمل مشارکت در روند بازسازی از سوی بنیاد مسکن خبر داد و گفت: استان‌ها باید بر اساس این دستورالعمل عمل کنند و همچنین باید تلاش کنیم مشارکت مردم را تسهیل سازماندهی کنیم.

وزیر کشور بزرگنمائی خسارت‌ها را غیر قابل قبول برشمرد و افزود: مسئولان استان‌ها باید تلاش کنند خسارت‌ها را به صورت واقع‌بینانه اعلام کنند و در این مورد بزرگنمایی واقع نشود و آنچه واقعاً خسارت وارد شده است، مبنای کار قرار گیرد.

وزیر کشور در فراز پایانی سخنان خود در این نشست، با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه در روند بازسازی به موضوع مهم و ضروری تعیین عالمانه حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: حریم رودخانه‌ها باید با رویکرد مصون سازی و پیشگیری و پیش بینی‌های لازم برای کنترل و مدیریت سیل، به صورت کاملا عالمانه و نه بر اساس مستحدثات موجود تعیین شود. همچنین تمهیدات فنی لازم برای رودخانه از جمله اقدامات آبخیزداری و زهکشی و همچنین پیش بینی سیل بند‌های لازم در طول مسیر بایستی مورد توجه جدی واقع شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی روند بازسازی مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ۷۰ رشته ورزشی ۹۵۴ مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه ۸۰ روی دست ورزش کشور باقی مانده و ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد:  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت ۴ ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،

هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از ۲۰ سال مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است