Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@12:21:08 GMT

بازار مرغ در قم متلاطم است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۸۳۴

بازار مرغ در قم متلاطم است

در جلسه ستاد تنظیم بازار از ادامه روند متلاطم و مبهم بازار مرغ و عدم تبعیت از مصوبات ملی در رابطه با این محصول انتقاد شد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم عصر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: اگر کارگروه‌های تنظیم بازار در سراسر کشور به بحث مرغ ورود پیدا نکنند، فرجی در زمینه قیمت‌های آن حاصل نمی‌شود.

قیمت میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در سمنان؛ دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه +جدولنظارت لازم درزمینهٔ توزیع مرغ و قیمت عرضه آن در استان سمنان ادامه یابدگوشت مرغ باقیمت مصوب تنظیم بازار در سمنان توزیع می‌شود

توزیع نامناسب نهاده‌های دامی سبب افزایش قیمت مرغ در قم شده است

وی افزود: در کشتارگاه‌های استان قم بازرس مقیم توسط سازمان‌های نظارتی مستقرشده و فاکتور فروش باید توسط فروشندگان به خریداران ارائه شود.

سیجانی تأکید کرد: جهاد کشاورزی عنوان کرده که بر اساس جوجه ریزی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با تأمین مرغ خانوارها در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: مسئله اصلی در رابطه باقیمت مرغ عدم توزیع مناسب نهاده‌های دامی بوده و دستگاه‌های استان بدون مجوز به این کار مبادرت کرده‌اند و به همین دلیل قیمت مرغ از 11 هزار و 500 تومان تجاوز کرده است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین عوامل گرانی گوشت قرمز در قم گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز بالا بودن میزان دلالی دام زنده بوده و این دلالی دام از سقف 5 هزار تومان بالاتر باشد.

وی ابراز کرد: 330 تن موجودی شکر استان قم است و در حال حاضر واردات شکر نسبت به گذشته کندتر شده و با توجه به بالا رفتن شکر در اعیاد شعبانیه و مصارف کارخانجات در نوروز مشکل تأمین شکر در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: شکر سفید 13.3افزایش قیمت، گوشت مرغ 15.7 کاهش قیمت، پیاز 12.6 افزایش قیمت و گنجاله سویا 12.9 افزایش قیمت را از دو هفته تاکنون به همراه داشته است.

قیمت شن و ماسه در قم ناعادلانه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، تصریح کرد: قیمت مرغ بر اساس 11 هزار و 500 تومان مصوب شده و از آنجایی برخی از مرغداران ممکن است مواد اولیه را به قیمت آزاد تأمین کنند، در مورد آن‌ها در زمینه بالا بودن قیمت فروش مرغ اغماض می‌شود.

مهرداد غضنفری کفت: در زمینه افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها و شائبه تبانی یک‌بند قانونی وجود دارد که در زمینه وجود این شائبه در شن و ماسه می‌توان به آن به‌صورت قانونی ورود کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در بخشی از این جلسه، تصریح کرد: از مجوز مربوط به صنف و صنایع برای مصارف شکر مجوز تخصیصی 3000 تن بوده که از این میزان 2700 تن برای مصرف‌کنندگان صادرشده است و درمجموع و برای مصارف کلی بیش از 7 هزار تن حواله شکر صادرشده است.

بهزاد رادمنش اضافه کرد: 323 تن شکر برای مصارف خانواده حواله صادرشده است. تا پایان بهمن‌ماه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین شکر استان وجود نداشته و در حال حاضر واردات شکر سفید ممنوع اعلام‌شده است.

وی با اشاره به حل مشکل کمبود شکر در بازار استان قم عنوان کرد: ترخیص شکر خام در صبحگاه امروز بخش اعظمی از مشکلات تأمین مواد اولیه شکر کارخانجات را تأمین می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه تأمین شکر مطرح است به این دلیل است که شهر قم تأمین‌کننده بخشی از کالاهای خشکبار استان‌های همجوار است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز به شرح زیر است: 

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۳ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسید، هر گرم طلا ۲۴ عیار نیز ۴ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان و مثقال طلا نیز ۱۵ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.
 
قیمت سکه امامی نیز ۴۳ میلیون و ۳۵۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۴۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و نیم سکه ۲۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان اعلام شد.
 
ربع سکه نیز ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شدند.
 
در بازار ارز یورو ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شد، همچنین پوند انگلیس به ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات به ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • مخالفت چشم‌بسته برخی اقتصاددانان با تأمین ارز توسط بانک مرکزی
  • سکه ۴۵ میلیون تومان شد
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار چقدر شد؟
  • رفع انحصار تأمین داروی فاکتور ۸
  • وضعیت بازار استان فارس دارای ثبات و بدون مشکل است
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۰۰