Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آغاز به کارسیستم کنترل آلودگی هوای 17 واحد تولید ایزوگام در مشهد همزمان با روز زمین پاک خبرداد.

تورج همتی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه واحدهای یادشده که با حضور نمایندگانی از حوزه قضایی و جمعی از مسئولان برگزار شد گفت: یکی از مواردی که در سالهای اخیر مورد شکایت اهالی شهرک مهرگان و روستاهای جاده سیمان مشهد بود آلودگی شدید هوا ناشی از فعالیت واحدهای فراوری قیر و تولید ایزوگام و عایقهای رطوبتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دراین راستا طی پایشهای صورت گرفته توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزون بر 100 فقره اخطاریه زیست محیطی صادر شد و از ادامه فعالیت هشت واحد ایزوگامی درسال گذشته ممانعت به عمل آمد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:عمده آلودگیهای این صنف به فقدان سیستمهای کنترل آلودگی هوا (فیلتراسیون) و به کارگیری لجن اسیدی حاصل از واحدهای تصفیه دوم روغن درتولید ایزوگام مربوط می شود.
همتی افزود: با همراهی سه جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست و انجمن صنفی واحدهای تولید عایقهای رطوبتی و ایزوگام خراسان رضوی امروز شاهد به بار نشستن تلاشهای صورت گرفته برای رفع آلودگی ها هستیم و 17 واحد ایزوگامی شهر مشهد به سیستم کنترل آلودگی هوا تجهیز شدند که این سیستمها امروز به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: این اقدام واحدهای تولید ایزوگام، اقدامی اقتصادی - زیست محیطی بوده است و هزینه های متحمل شده توسط مسئولان واحدها ظرف دوسال قابل برگشت خواهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با راه اندازی این سیستمها علاوه بر آن که از انتشار بخارات، گازها و مشتقات نفتی حاصل از تولید ایزوگام در محیط و آلودگی هوا جلوگیری می شود ماهانه به طور متوسط حدود 20 هزار لیتر در واحدهای بزرگ و 10 هزار لیتر در واحدهای متوسط، هیدروکربن نفتی استحصال و مورد استفاده مجدد صنعتی قرار می گیرد.
همتی با تاکید بر این که به کارگیری لجن اسید به عنوان ماده اولیه در تولید ایزوگام ممنوع شده است ابراز امیدواری کرد که سایر واحدهای تولید ایزوگام نیز در اولین فرصت نسبت به رفع نواقص محیط زیستی خود اقدام و اصلاحات لازم را انجام دهند.
وی افزود: سیاست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با عنایت به ضرورت تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید، تقدم نگاه پیشگیرانه و اصلاحی بر اقدام قهری و قضایی است و امیدواریم واحدهای صنعتی برای رسیدن به استانداردهای لازم درحوزه سلامت مردم و محیط زیست، پیشگام و خودجوش باشند.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كنترل آلودگي ايزوگام خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود