Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با هدف بهسازی راه های ارتباطی اجرای روکش آسفالت در 100 کیلومتر از جاده های اصلی این استان طی امسال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز سه شنبه در دیدار با جانشین فرماندهی پلیس راه کشور در ارومیه افزود: همچنین افزایش درجه راهها در برنامه سالیانه این استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی در امتداد 967 کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشور همسایه و به صورت طولی واقع شده است، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیت، حجم تردد کامیون ها و وسایط نقلیه سنگین در آن بالاست.
وی اضافه کرد: احداث جاده ها و نگهداری از آنها نیز به دلیل شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی و مسیرهای کوهستانی نیازمند تامین بودجه های ویژه و متناسب است.
وی آشکارسازی 46 نقطه حادثه خیز، هزینه کرد درست اعتبارات تخصیصی از محل ماده 23 جرایم رانندگی، تبیین درست بیمه ها در کاهش تصادف های استان و نقشه عملی راه های استان برای کاهش تصادف ها را از دیگر برنامه های این استان در حوزه ایمنی و حمل ونقل اعلام کرد.
به گزارش ایرنا در این دیدار طرفین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در افزایش ایمنی سفر و کاهش میزان حوادث رانندگی و تلفات انسانی تاکید کردند.
سوانح رانندگی جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور و آذربایجان غربی است و سالانه افزون بر 16 هزار نفر در کشور و بیش از 500 نفر در این استان جان خود را بر اثر این سوانح از دست می دهند.
این استان مرزی و کوهستانی 12 هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
3072/9918

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه و شهرسازي بهسازي مسير ارتباطي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

مصطفی ملکی صادقی گفت: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود داردکه در حال حاضر ۷۰درصد این مسیر‌ها آسفالته، ۱۶درصد شوسه و ۱۴ درصد خاکی می‌باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در این محورها، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومترانجام شد و امسال نیز اجرای آسفالت برای ۷۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲ هزار و ۵۵۰ میلیاد ریال برای آسفالت ۸۷ کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این، پارسال ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است.

ملکی صادقی ادامه داد: در مجموع پارسال ۲۰ روستای استان از راه آسفالته بهره‌مند شدند و امسال نیز مطابق قانون برنامه ششم توسعه، آسفالت راه‌های روستایی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

وی مهمترین مانع در طرح آسفالت راه‌های روستایی را کمبود اعتبار برشمرد و افزود: در مواقعی نیز معارضان محلی مانع انجام طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای توسعه روستا و ایمنی تردد اهالی، در فروش زمین و همکاری با راهداری اهتمام داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته