Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:46:05 GMT

ضریح سه امامزاده والامقام (ع) در کاشان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۰۲۷

ضریح سه امامزاده والامقام (ع) در کاشان رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شامگاه سه شنبه در این آیین با اشاره اختصاص 2 میلیارد ریال برای ساخت و نصب این ضریح ها از سوی خیران و عاشقان اهل بیت (ع) گفت: ضریح پاک امامزادگان حسن ابن موسی (ع)، عبدالهادی (ع) و رضیه سلطان (س) به همت هیات امنای امامزادگان از سوی هنرمندان اصفهانی در مدت 6 ماه ساخته و نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام رضا صادقی افزود: بیشترین امامزادگان این استان در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز هستند که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در جوار منطقه کاشان و امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال، پیشنه مذهبی و ایمان مردم منطقه به یکتاپرستی، رسالت پیامبر اسلام (ص) و ولایت حضرت علی (ع) از جمله علت های آن است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این امامزادگان بزرگوار از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) و جزو نخستین ساداتی بودند که به همراه جمع زیادی از سادات و نوادگان اهل بیت (ع) پس از شهادت حضرت امام رضا (ع) به خونخواهی ایشان بسوی مشهد حرکت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: این امامزادگان بزرگوار در شهر کاشان از سوی دشمنان و حاکمان مامون به شهادت رسیدند و آستان پاکشان در خیابان محتشم، محله میرنشانه امروزی پناهگاه دلسوختگان و عاشقان اهل (ع) می باشد.
100 امامزاده و سه حسینیه زیارتی، 14 آرامگاه، 2 مسجد زیارتی و یک قدمگاه در شهرستان کاشان وجود دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام رضا اهل بیت حضرت معصومه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مسجد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان از امدادرسانی به شهرستان‌های کاشان، نائین و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش مهر، محمدنوید متقی، با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، گزارش سیل و آبگرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی