Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:26:18 GMT

44 تن برنج قاچاق در بازارچه مرزی سومار کشف شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۱۵۳

44 تن برنج قاچاق در بازارچه مرزی سومار کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب از کشف و ضبط 44 تن برنج قاچاق در مرز سومار از توابع این شهرستان با هوشیاری ماموران هنگ مرزی خبر داد.

کوروش محمودیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سودجویان قصد داشتند این میزان برنج خارجی را به شکل غیرمجاز، از طریق بازارچه مرزی سومار از کشور خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی در مرز سومار پیش از ورود این 2 محموله برنج به محدوده بازرسی گمرکی، سودجویان موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب با بیان اینکه نیروهای هنگ مرزی سومار پس از کشف این کالای قاچاق، نسبت به توقیف کامیون ها و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند، اضافه کرد که پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
وی گفت: چند روز پیش نیز یک محموله دیگر برنج خارجی به میزان 21 تن در بازارچه مرزی سومار کشف شد.
مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
بازارچه مرزی سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر مرزی سومار قرار دارد و در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
3012/8066/7398

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برنج قاچاق گيلانغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ کلیچ مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی در راستای تحقق شعار سال، در قالب ۱۳ غرفه محصولات ایرانی زاه اندازی شده است.
در این نمایشگاه محصولات هنری، معیشتی و صنایع دستی ساخت اتباعی عرزضه شده که بصورت قانونی در استان سمنان ساکن هستند.
این نمایشگاه از ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه برای عموم دایر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین