Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@17:36:04 GMT

واردات دام‌های زنده به کشور از هفته آینده آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۲۴۶

کامیار داهیم امروز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار کرد: به دنبال صدور مجوز ورود یک میلیون و 150 هزار راس دام زنده به کشور برای تنظیم بازار گوشت، بخش اعظم این دام‌ها از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان خواهد شد.

وی افزود: قرنطینه دامی بازرگان از قرنطینه‌های مهم مرزی کشور بوده که به دلیل قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال و دستیابی به کشورهای آسیایی و اروپایی، سالانه میلون‌ها تن فرآورده‌های دامی در این قرنطینه کنترل و از کشور ترانزیت، صادر و یا وارد می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای وادات دامهای زنده از طریق مرز بازرگان تمامی اختیارات لازم به قرنطینه دامی این مرز داده شده و کنترل ها و آزمایشات میکروبی لازم در این قرنطینه برروی آنها صورت خواهد گرفت .

وی بیان داشت: ضمن بررسی اسناد و مدارک و کنترل آنها بازدید بالینی از محموله‌های دام وارده و تطبیق اسناد در کمترین زمان با هماهنگی گمرک بازرگان اقدامات لازم صورت و محموله‌ها ترخیص و به اولین کشتارگاهی که سازمان دامپزشکی مشخص کرده ارسال خواهد شد.

داهیم با بیان اینکه دام های زنده از کشورهایی که با آنها پروتکل بهداشتی امضا شده وارد می شود افزود: آذربایجان‌غربی و مرز بازرگان منطقه تعیین شده برای ورود این دام های زنده است که مذاکرات لازم در این خصوص انجام و مجوزهای مورد نیاز نیز صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: واردات یک میلیون و 150 هزار راس دام برای کشور مصوب شده که زمینه واردات آن از کشورهای اروپایی و آمریکایی بزودی آغاز خواهد شد.

وی تعدیل قیمت و تنظیم بازار گوشت را از مهمترین اهداف این واردات اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با این واردات، شاهد کنترل و ساماندهی بازار گوشت در استان، منطقه و نیز تعدیل سازی قیمت آن باشیم.

داهیم با تاکید بر اینکه نقل و انتقال دام زنده و جابجایی در آذربایجان‌غربی بین شهری و حتی بین استانی بدون مجوزهای لازم دامپزشکی ممنوع است، اظهار داشت: این امر در کاهش قاچاق دام در این استان بسیار موثر بوده و باعث شده میزان قاچاق دام طی ماه‌های گذشته کاهش یافت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که اولین پرواز‌ حامل پناهجویان مستقر در این کشور به رواندا طی ۱۰ الی ۱۲ هفته آینده انجام خواهد شد.

سوناک امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبرگفت که کشورش برای انجام این کار آماده است و هواپیماهای چارتر تجاری نیز برای انتقال این پناهجویان رزرو شده‌اند.

دولت انگلیس در حالی تلاش می‌کند که این طرح را اجرا کند که انتخابات پارلمانی این کشور چند ماه دیگر برگزار خواهد شد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در انتخابات پیش روی، احتمالاً حزب حاکم محافظه‌کار از حزب رقیب خود کارگر شکست خواهد خورد و دولت کنونی بسیاری از کرسی‌های پارلمانی خود را از دست خواهد داد.

نخست‌وزیر انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت که ضرب‌الاجل تعیین شده برای انتقال پناهجویان به خارج از خاک این کشور در بهار امسال عملی نخواهد شد. او این تأخیر را ناشی از مقاومت مداوم مخالفان از جمله حزب کارگر عنوان کرد.

هرچند ریشی سوناک موفق شد اولین مرحله از تصویب این طرح مهاجرتی را در پارلمان با موفقیت پشت سر بگذارد اما حدود دو ماه است که این لایحه بین مجلس اعیان و مجلس عوام این کشور ردوبدل می‌شود و همچنان نهایی نشده است. مجلس اعیان بارها اصلاحاتی را روی این طرح اجرا کرده که توسط مجلس عوام رد شده است. طرح جدید در واکنش به رد طرح قبلی از سوی دیوان عالی انگلیس، پیشنهاد شده است. 

دیوان عالی انگلیس در سال گذشته لایحه دولت برای انتقال پناهجویان به رواندا را «غیرقانونی» دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • آغاز اصلاح مسیر طایقان به قم در هفته‌های آینده
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی تا دو هفته آینده