Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: بارندگی های مناسب بهار امسال، تنش آبی نیمی از روستای تشنه این استان را مرتفع کرد.

رمضانعلی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پایان سال گذشته، اهالی 77 روستای استان با تنش آبی روبه رو بودند که با بارندگی های اخیر مشکل 37 روستا برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تنش آبی را به معنای کم بودن میزان تولید آب نسبت به میزان مصرف آن دانست و افزود: اکنون ساکنان 40 روستای استان همچنان با تنش آبی روبه رو هستند.
حسن زاده تصریح کرد: با بارندگی های اخیر مشکلات آبی 2 روستا در اسفراین، 18 روستا در شیروان، 3 روستای رازوجرگلان، 4 روستای بجنورد، 4 روستای فاروج و 4 روستای مانه و سملقان برطرف شده است.
اکنون 675 روستا با 341 هزار و 829 نفر جمعیت و 116 هزار مشترک زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی است.
44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارندگي رفع تنش آبي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌

انسیه رحمتی در این رابطه ، گفت: بارندگی از ظهر فردا در استان آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. وی گفت: بیشتر بارندگی در غرب و جنوب غرب استان خواهد بود و حتی طبق پیش بینی‌های انجام شده میزان بارندگی‌ها برای مناطقی همچون آشخانه تا ۲۰ میلیمتر خواهد بود. رحمتی افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده میزان بارندگی‌ها در شهرستان‌هایی همچون شیروان و فاروج کمتر است. وی با اشاره به دمای هوا بیان کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوا در گرمترین ساعات از امروز تا پایان هفته جاری ۸ تا ۱۰درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی