Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@19:43:21 GMT

آغاز واردات دام‌های زنده از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۳۵۷

آغاز واردات دام‌های زنده از هفته آینده

  مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: واردات یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام برای کشور مصوب شده که زمینه واردات آن از کشور‌های اروپایی و آمریکایی به زودی آغاز می‌شود.

کامیار داهیم امروز در گفتگو با فارس اظهار کرد: به دنبال صدور مجوز ورود یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام زنده به کشور برای تنظیم بازار گوشت، بخش اعظم این دام‌ها از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قرنطینه دامی بازرگان از قرنطینه‌های مهم مرزی کشور بوده که به دلیل قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال و دستیابی به کشور‌های آسیایی و اروپایی، سالانه میلون‌ها تن فرآورده‌های دامی در این قرنطینه کنترل و از کشور ترانزیت، صادر و یا وارد می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای وادات دام‌های زنده از طریق مرز بازرگان تمامی اختیارات لازم به قرنطینه دامی این مرز داده شده و کنترل‌ها و آزمایشات میکروبی لازم در این قرنطینه برروی آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: ضمن بررسی اسناد و مدارک و کنترل آن‌ها بازدید بالینی از محموله‌های دام وارده و تطبیق اسناد در کمترین زمان با هماهنگی گمرک بازرگان اقدامات لازم صورت و محموله‌ها ترخیص و به اولین کشتارگاهی که سازمان دامپزشکی مشخص کرده ارسال خواهد شد.

داهیم با بیان اینکه دام‌های زنده از کشور‌هایی که با آن‌ها پروتکل بهداشتی امضا شده وارد می‌شود افزود: آذربایجان‌غربی و مرز بازرگان منطقه تعیین شده برای ورود این دام‌های زنده است که مذاکرات لازم در این خصوص انجام و مجوز‌های مورد نیاز نیز صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: واردات یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام برای کشور مصوب شده که زمینه واردات آن از کشور‌های اروپایی و آمریکایی بزودی آغاز خواهد شد.

وی تعدیل قیمت و تنظیم بازار گوشت را از مهمترین اهداف این واردات اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با این واردات، شاهد کنترل و ساماندهی بازار گوشت در استان، منطقه و نیز تعدیل سازی قیمت آن باشیم.

داهیم با تاکید بر اینکه نقل و انتقال دام زنده و جابجایی در آذربایجان‌غربی بین شهری و حتی بین استانی بدون مجوز‌های لازم دامپزشکی ممنوع است، اظهار داشت: این امر در کاهش قاچاق دام در این استان بسیار موثر بوده و باعث شده میزان قاچاق دام طی ماه‌های گذشته کاهش یافت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دام زنده گوشت تنظیم بازار واردات دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است