Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک مستشار نظامی وابسته به نیروهای تحت امر «خلیفه حفتر» که از حمایت دولت شرق لیبی برخوردار است، روز سه شنبه از نقش امارات، مصر و فرانسه در حمایت از نیروهای مهاجم به طرابلس؛ پایتخت دولت وفاق ملی پرده برداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، این مقام نظامی دولت شرق لیبی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: نیروهای نظامی که در منطقه «السدره» حضور دارند، افسران فرانسوی هستند که در زمینه هواپیماهای جنگنده تخصص دارند و شمار آنها بالغ بر ده ها تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که دولت فرانسه هرگونه حمایت از نیروهای تحت امر حفتر را همواره رد می کند، این مقام نظامی افزود: فرانسوی ها مخازن آب در بندر السدره را برای جایگزین کردن آن با سوخت، خالی کرده اند.
وی افزود: فرماندهی ارتش کرامه (حفتر) حمایت دائمی از کشورهای فرانسه، امارات و مصر دریافت می کند که از آن جمله می توان به حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این کشورها، حضور نیروهای ویژه ای اشاره کرد که در پایگاه «الخروبه» در 6 کیلومتری پایگاه استقرار نیروهای دولت وفاق ملی واقع است.
به گفته این مقام نظامی نیروهای تحت فرماندهی حفتر، نیروهای فرانسوی مستقر در پایگاه الخروبه و بندر السدره واقع در هلال نفتی لیبی (در شرق این کشور) دو ماموریت دارند: نخست ماموریت اطلاعاتی است به این صورت که این نیروها اقدام به تصویری برداری از مواضع دشمن، جاسوسی برای نیروهای حفتر می کنند و و تحرکات دشمن را زیر نظر دارند.
وی افزود: بخش دوم نیروهای فرانسوی، ماموریت تجهیز اتاق عملیات رزمی در میدان های جنگ را برعهده دارند و برخی از این نیروها به عنوان تک تیرانداز از راه دور نیروهای حفتر را یاری می کنند و برخی از نظامیان فرانسوی نیروهای فنی هستند که علاوه بر تجهیز پهپادها، چگونگی کار با آن را به نیروهای نظامی دولت شرق آموزش می دهند.
این مستشار نظامی در ادامه گفت و گوی خود با الجزیره از نقش امارات در درگیری های لیبی پرده برداشت وافزود: نقش ابوظبی به فعالیت های اطلاعاتی، جاسوسی، رصد و آموزش افسران نیروهای تحت امر حفتر بر می گردد.
وی گفت: امارات همچنین یک نیروی ویژه را ایجاد کرده است که مستقیما ماموریت حمایت از خود حفتر را بر عهده دارند.
در همین حال یک سرهنگ نیروهای هوایی ارتش الکرامه (حفتر) در تکمیل این سخنان گفت: امارات چند روز پیش از شروع عملیات حمله به طرابلس، دو پهپاد آمریکایی مدرن را با اجازه دولت واشنگتن به نیروهای حفتر تحویل داده است.
براساس گزارش مشاور نظامی ارتش شرق لیبی، مصر در درگیری های اخیر این کشور «ماموریت تامین فشنگ های جنگی در میدان های نبرد و نیز نقش لوجستیکی و اطلاعاتی را برای نیروهای حفتر بازی می کند.
حمایت های این کشورها از ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر درحالی انجام می شود که با وجود 18 روز از حمله نیروهای تحت امر حفتر به طرابلس؛ پایتخت، این نیروها هنوز نتوانسته اند شهر «غریان» در 70 کیلومتری غرب طرابلس را به کنترل خود درآورند.
لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس؛ پایتخت بار دیگر متنشج است.
براساس گزراش سازمان ملل متحد، در این درگیری ها بیش از 220 غیر نظامی کشته و یک هزار و 66 نفر دیگر زخمی شدند و بسیاری از لیبیایی ها تن به آوارگی داده اند.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي فرانسه امارات و مصر درگيري هاي طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور